Bromov - Czechy

Niedziela, 30 lipca 2017 · dodano: 31.07.2017 | Komentarze 0

Upał, który - na szczęście -  chłodzi dosyć mocny wiatr. Po dłuższy zastanawianiu się jaki kierunek jazdy wybrać decydujemy się na Tłumaczów.
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Korytów (wreszcie udało się uzupełnić pieczątkę do KOT) - Ruszowice I - Kamieniec (opłotki) - Ruszowice II - Gorzuchów (opłotki) -  Ścinawka Dolna - Ścinawka Średnia (obok Zetkamy i kościoła, który jest otwarty i wstępujemy do niego) - Ścinawka Górna (zamek Sarny otwarty- mają ładną pieczątkę) - Tłumaczów - Otovice - BROMOV - Otowice (zakupy) - Tłumaczów - Ścinawka Górna - Ścinawka Średnia - Ścinawka Dolna - Gorzuchów - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Kłodzko.

Pałac - zamek - dwór ( różne nazwy są używane) Sarny w Ścinawce Górnej

Po trzech latach remontu kapitalnego oddany został do użytku dom branny.
Od wtorku do niedzieli jest on otwarty w godzinach od 10 do 16.
Udostępniona jest kaplica św. Jana Nepomucena (1738) oraz dom branny, którego izba Straży i korytarz w przyziemiu (sprzed 1590) są dostępne po raz pierwszy. Wejście drzwiami z bramy głównej od frontu kompleksu.

Początki okazałego dworu, w Ścinawce Górnej niedaleko Nowej Rudy, to XVI wiek. Dawniej nazywał się Zamkiem Scharfeneck. Jednak to nie tylko dwór, ale też m.in. spichlerz, owczarnie, stodoły i obory. W sumie 14 obiektów.
W XVIII wieku, ówcześni właściciele majątku z rodu von Götzen, wybudowali tu kaplicę. Na jej kopule wymalowano sceny z życia św. Jana Nepomucena i hrabiowskiego r