Wrocław

Środa, 23 sierpnia 2017 · dodano: 26.08.2017 | Komentarze 2

Plan na dzisiejszy spacer po Wrocławiu to kilka obiektów do różnych odznak turystycznych.

Ratusz Staromiejski (do KOT)

Kościół Garnizonowy pw. św. Elżbiety (do KOP i "Poznaj bazyliki w Polsce")

oraz:
- archikatedra pw. św. Jana Chrzciciela (do KOT, KOP i "Miejsca święte w Polsce" ),
- grekokatolicki kościół pw. św. Wincentego (do KOP),
- zespół zabudowy Ostrowa Tumskiego i Wyspy Piasek (do KOT).

Nie ominęłam napotkanych figur św. Jana Nepomucena  i wrocławskich krasnali.

I jeszcze jedna ciekawostka:

Ścieżka historii na pl. Nankiera

Między Zaułkiem Ossolińskich i kościołem św. Wincentego we Wrocławiu biegnie "Ścieżka historii".
Dziewiętnaście płyt chodnikowych z brązu ma przypominać wrocławianom o ważnych wydarzeniach dotyczących miasta.
Oto niektóre z nich:

ulamaj
| 16:31 niedziela, 3 września 2017 | linkuj We Wrocławiu nawiedziłam 3 kościoły, które są w wykazie obiektów obowiązkowych. Brakowało nam ich do odznaki w stopniu złotym. Sprawdziłam w internecie kiedy czynne są kancelarie parafialne i w tych godzinach je odwiedziłam. Generalnie ze zdobywaniem pieczątki parafialnej są spore kłopoty. Staramy się wtedy o pieczątkę z danej miejscowości ( nie zawsze się i to udaje), fotografujemy się na tle świątyni (staramy się znaleźć tablicę z nazwą ale bardzo często jej brak).
teich
| 09:02 poniedziałek, 28 sierpnia 2017 | linkuj I faktycznie udaje się wam otrzymywać pieczątki parafialne do KOP? To mnie powstrzymuje przed zdobywaniem tej odznaki.