Gorzanów i kolejne obiekty do odznaki

Środa, 6 grudnia 2017 · dodano: 06.12.2017 | Komentarze 0

Dzisiaj mieliśmy  "wolny" dzień więc korzystając z poprawy pogody wybraliśmy się na kolejne "łowy", tym razem do Gorzanowa.
W Gorzanowie do odznaki "Krzyże i kapliczki kamienne na Ziemi Kłodzkiej" jest krzyż i kapliczka.
Lokalizacja krzyża była nam znana - wielokrotnie obok niego przejeżdżaliśmy.
Oto on

Lokalizacja kapliczki kamiennej w załączniku do regulaminu odznaki opisana była: "nieco oddalona od centrum wsi, przy dawnej drodze, za torami kolejowymi". Zdjęcie kapliczki odnalazłam w internecie - wiedzieliśmy więc jak ona wygląda. Zaczęliśmy od rozpytania mieszkańców - nikt nie potrafił nam nic na jej temat powiedzieć.  Korzystając z jednej sugestii pojechaliśmy w kierunku kaplicy św. Antoniego. Pokrążyliśmy po tej okolicy, przejechaliśmy kilkoma ścieżkami za torami - kapliczki nie znaleźliśmy.

Na tej drodze wypatrzyłam kwitnące fiołki.

Pojechaliśmy w stronę Bystrzycy, za Mineralem skręciliśmy w lewo i ścieżką polną dojechaliśmy do torów. Przejechaliśmy wzdłuż nich w obie strony - kapliczki nie wypatrzyliśmy. Wypadało wracać do domu. Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - spróbować dotrzeć do Towarzystwa Miłośników Gorzanowa  (Szkoła Podstawowa w  Gorzanowie). I był to dobry pomysł - tutaj uzyskaliśmy informację gdzie poszukiwana przez nas kapliczka się znajduje.
Oto ona

Okazało się, że byliśmy niedaleko od niej ale ze ścieżki którą jechaliśmy nie można jej było zobaczyć, była za daleko.

Jak do niej dotrzeć:
Zaraz za Mineralem z drogi asfaltowej wjechać na ścieżkę i dojechać do torów. My tam dojechaliśmy wcześniej ale pojechaliśmy w lewo i w prawo wzdłuż torów a trzeba było iść prostopadle do torów pod górę, przez łąkę (podobno można dojechać jakąś polną drogą) i po dojściu do pasieki skręcić w prawo i delikatnie wydeptaną ścieżką dochodzi się do kolejnych uli  przy których jest ta kapliczka.
Stąd przyszliśmy (po prawej stronie widać Mineral)

Dalsza droga

Dalej skręcamy w prawo i idziemy delikatnie wydeptaną ścieżką i dochodzimy do kapliczki.

Na zapisanej trasie widać jak krążyliśmy po Gorzanowie w poszukiwaniu kapliczki.