Na baziowe zwiady do Topolic

Poniedziałek, 12 marca 2018 · dodano: 12.03.2018 | Komentarze 1

Bardzo mocno wieje ale my mamy misję i jedziemy do Topolic aby sprawdzić na jakim "etapie rozwoju" są kotki na gałązkach wierzby opałowej, z których robimy palmy na Niedzielę Palmową. Do Topolic jedziemy przez Krosnowice i Gorzanów. "Kotki" widać.

W Topolicach zaczyna już kwitnąć śnieżyca wiosenna. Niedługo całą łąkę pokryją kwiaty. Dzisiaj było tak.

Z Topolic do Kłodzka pojechaliśmy przez Krosnowice.

Obecnie przygotowuję kronikę wycieczek krajoznawczych do  stopnia srebrnego Regionalnej Odznaki Krajoznawczej.
Aby ją zdobyć należy zwiedzić 40 obiektów w tym co najmniej:
- zabytków architektury - 8,
- muzeów, izb regionalnych  3,
- miejsc pamięci narodowej - 4,
- rezerwatów przyrody  - 2,
- parków zabytkowych - 2,
- parków krajobrazowych - 2.
Dzisiaj pojechaliśmy do miejsc, w których znajdują się miejsca pamięci narodowej.
W Parku Sybiraków są 3 takie obiekty.

Pomnik wybudowano z inicjatywy Koła Gminnego Związku Kombatantów Rzeczypospolitej Polskiej i Byłych Więźniów Politycznych w Kłodzku.

A w Parku Strażackim  przy ul. Traugutta

Pomnik – upamiętniający Polaków pomordowanych na Kresach Wschodnich przez ukraińskich nacjonalistów z OUN i UPA w latach 1939-1947. Uroczyste odsłonięcie pomnika nastąpiło 26 maja 2011 r.

Sfotografowaliśmy się też na tle ratusza (zabytek architektury) i przy pomniku przyrody.

Z Parku Strażackiego do domu pojechaliśmy drogą rowerową (ul. Noworudzka i ul. Objazdowa).