Duszniki-Zdrój

Niedziela, 29 kwietnia 2018 · dodano: 29.04.2018 | Komentarze 0

Dzisiaj wybraliśmy się do Dusznik-Zdroju. Tylko ja i Czesiu i trasa: Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica-Zdroj - Szczytna - Duszniki-Zdrój. Po odpoczynku przy fontannie w Zdroju pojechaliśmy jeszcze w kierunku Zieleńca - ujechaliśmy w górę 6 kilometrów (dojechaliśmy do parkingu z którego prowadzi szlak na Torfowisko pod Zieleńcem) i wróciliśmy do Dusznik. W Dusznikach pojechaliśmy do rynku i stąd już do Kłodzka tą samą trasą.

Przed Dworkiem Fryderyka Chopina

Kolumna wotywna Matki Boskiej z Dzieciątkiem w rynku  Dusznik-Zdroju.

Pomnik postawiono w 1725 roku na Rynku jako wotum za uratowanie od zarazy. Prawdopodobnie pomnik ten wykonał znany śląski warsztat rzeźbiarza L. J. Webera. Przedstawia Matkę Bożą z dzieciątkiem Jezus w otoczeniu św. Floriana i Sebastiana, strzegących miasto od zarazy i ognia

Pręgierz, ratusz i zabytkowe kamienice w Dusznikach Zdroju

W centrum dusznickiego rynku znajduje się pręgierz. Nie jest to jednak oryginał, lecz symboliczna rekonstrukcja wykonana pod koniec XX wieku. Nie wiadomo, co stało się z oryginalnym.
Według danych historycznych pierwszą ofiarą, która zginęła pod pręgierzem w Dusznikach Zdroju, był kat, który zasłynął z adorowania mężatek.

Wszystkie cztery pierzeje rynku zabudowane są renesansowymi i barokowymi kamienicami z XVI - XVIII wieku.

Młyn Papierniczy w Dusznikach  - Muzeum Papiernictwa.

Informacje o tym obiekcie na:

W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Sanktuarium MB Bolesnej w Starym Wielisławiu.
Plakat informujący o diecezjalnej pielgrzymce rowerowej.