Do Topolic

Środa, 12 września 2018 · dodano: 12.09.2018 | Komentarze 0

Dzisiejszy wyjazd "integracyjno - kiełbaskowy" zorganizował Władziu. Na starcie zameldowało się 12 osób. Potem dojechała do nas jeszcze jedna osoba. Pojechaliśmy przez Krosnowice do Topolic.
Część towarzystwa przy ognisku.

"Ucztowaliśmy" ponad 2 godziny. W drogę powrotną podzieliliśmy się na 2 grupy. Ja, Czesiu, Władziu i Włodek pojechaliśmy przez Starków, Polanicę, Wolany, Szalejów Górny i Szalejów Dolny. W Szalejowie Górnym "odwiedziliśmy"  św. Jana Nepomucena (to zadanie miał do wykonania Włodek). Pozostałe osoby pojechały do Kłodzka przez Krosnowice.
Z Polanicy Zdroju do "8" Włodek poprowadził nas nie ul. Mickiewicza a drogą poniżej - ul. Polną, którą ja i Czesiu jechaliśmy pierwszy raz.
Przy tej drodze jest stary cmentarz ewangelicki przy którym zatrzymaliśmy się.

O tym cmentarzu na:  https://polska-org.pl/4264960,Polanica_Zdroj,Cment...
"Nekropolia założona w 1924 r. na gruncie odstąpionym przez Zarząd Uzdrowiska. Zdewastowany po II wojnie światowej cmentarz ewangelicki przywrócony został do pamięci w 2006 r. Z pozostałości ocalałych pomników utworzono jedną aleję, na której szczycie stoi pomnik, dawny nagrobek Kathe Fundner, w który wkomponowana została tablica z napisem: "Pamięci dawnych ewangelickich mieszkańców Polanicy-Zdroju. Ich prochy złożono tu do ziemi bożej przed 1946 rokiem". Wokół zachował się pierwotny drzewostan, gdzie można jeszcze dostrzec zarysy pomników i fragmenty wystających z ziemi nagrobków lub metalowych części."
Na w/w stronie są zdjęcia z tego cmentarza.

W Szalejowie Górnym zatrzymaliśmy się przy figurze św. Jana Nepomucna, którą Włodek sfotografował.
Naprzeciw tej figury taki akcent rowerowy.