Do Woliborza i 3000 km (dopiero) w tym roku

Środa, 7 listopada 2018 · dodano: 07.11.2018 | Komentarze 0

Prognoza na dzisiaj (zapowiadano słońce) sprawdziła się. Już od rana było słonecznie ale niestety mocno wiało. Piotr zrezygnował z jazdy a ja, Czesiu i Kaziu nie zrażając się decydujemy wyruszyć z domu  i postanawiamy jechać w górę z wiatrem aby droga powrotna z góry była pod wiatr.
A więc gdzie? Wybór padł na Wojbórz. Jedziemy więc do Wojborza a co dalej to zdecydujemy w Wojborzu. Jedzie się nie najgorzej  więc jedziemy do Czerwieńczyc. Jak już dojechaliśmy do Czerwieńczyc to może by tak dalej. Panowie mają średnią ochotę na jazdę w kierunku Nowej Wsi Kłodzkiej ale lekko przeze mnie namawiani zgadzają się. W Nowej Wsi zatrzymujemy się przy nietypowo pokolorowanej figurze św. Jana Nepomucena (do odznaki dla Kazia).

Po "sesji zdjęciowej" nieśmiało proponuję abyśmy jechali do Dzikowca gdzie jest kamienny krzyż i figura św. Jana Nepomucena (oba obiekty do odznaki dla Kazia). Panowie głośno nie protestują  i jedziemy. Na naszej drodze pojawia się kolejna figura św. Jana Nepomucena - w przysiółku Woliborza Przylesiu - fotografuję Kazia na jej tle.
Czas mamy dobry, słońce jeszcze wysoko, dlatego postanawiam podjechać do kamiennego krzyża w Woliborzu. Nie skręcamy do Dzikowca a zjeżdżamy w dół Woliborza - zatrzymujemy się przy wspomnianym krzyżu - fotografuję Kazia na jego tle.

Zawracamy i jedziemy do Dzikowca.
Po "uwiecznieniu"  Kazia na tle w/w obiektów

jedziemy już prosto do Kłodzka trasą: Dzikowiec - Koszyn - Bożków - Gorzuchów - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Kłodzko.

Po dzisiejszym dniu Kaziu ma:
- 48 na 50 wymaganych figur św. Jana Nepomucena do odznaki "Szlakami św. Jana Nepomucena" w stopniu złotym,
- 15 na 17 wymaganych (jest ich 19) krzyży kamiennych i wszystkie - tj. 9 - kapliczki kamienne do odznaki "Krzyże i kapliczki kamienne na Ziemi Kłodzkiej".
Ja i Czesiu te odznaki mamy już zdobyte.

Był to mój 66 wyjazd w tym roku z przekroczonym dzisiaj  3-tysięcznym kilometrem. Mało ale "babcine" obowiązki są ważniejsze.