Kółko przez Droszków - na zakończenie sezonu rowerowego 2018

Poniedziałek, 31 grudnia 2018 · dodano: 31.12.2018 | Komentarze 0

Ostatni wyjazd w tym roku - w towarzystwie Czesia, Kazia i Władzia. Wybieramy trasę: Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Droszków - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice.
W Jaszkowej Dolnej i Górnej korzystając z tego, że są otwarte budynki, w których mieszczą się świetlice wiejskie (przygotowania do Sylwestra) próbuję się dowiedzieć gdzie można dostać materiały związane z "Wieś z historią w tle". Większość obecnych tam osób niewiele na ten temat wiedziała, niektóre coś o tym słyszały i stwierdziły, że w świetlicy to na pewno nic z tych materiałów nie ma i najlepiej pytać sołtysów.

Panowie trzej i mój rower.

Na trasie zatrzymaliśmy się jeszcze przy trzech szopkach: w Jaszkowej Górnej, Żelaźnie i w Krosnowicach

Był to mój 74 wyjazd w tym roku. Łączna ilość kilometrów to 3312 (3052 AUTOR-em i tylko 260 km - KTM-em ).
W  poszczególnych miesiącach:
miesiąc:                    I         II        III          IV          V          VI       VII         VIII         IX        X           XI       XII         razem
ilość km:                 325      80      209      634       225      251       375       265      315      178       343      112         3312
ilość wyjazdów:        8          2         6          12        4           8           7           5          6          5           8          3            74

Jest to najmniej  kilometrów od kilku lat. Może w 2019 r. będziemy mieli więcej czasu na aktywność fizyczną - jak wnuk pójdzie do przedszkola.
Podobnie jak w latach ubiegłych nasze wyjazdy łączyliśmy ze zdobywaniem różnych odznak turystycznych.
Zdobyliśmy odznaki:
- Miejsca Kultu św. Jana Pawła II,
- Drewniane kościoły Opolszczyzny - stopień złoty,
- Krzyże i kapliczki kamienne na Ziemi Kłodzkiej,
- Szlakiem św. Jana Nepomucena - stopień diamentowy,
- Szlakiem Zabytków Światowego dziedzictwa UNESCO - stopień popularny i brązowy,
- Regionalna Odznaka Turystyczna - stopień brązowy i srebrny,
- Odkrywca Gór Izerskich,
- Wielisławski Włóczykij,
a do innych odznak odwiedzaliśmy  kolejne obiekty.