Do Wojborza - c.d. "zabytki"

Sobota, 27 lipca 2019 · dodano: 27.07.2019 | Komentarze 0

Upał ale trochę wieje to chłodzi. Kaziu pojechał dzisiaj wcześniej w innych towarzystwie. Więc jedziemy tylko ja i Czesiu. Wybieramy kierunek do Wojborza. Mamy tam jeszcze do zlokalizowania 20 zabytków (z ogólnej liczby 37) z projektu "Kulturowe skarby kłodzkich wsi - zabytki, które warto zobaczyć". Dzisiaj odszukaliśmy 13 zabytków w górnej części wsi. Mamy już wszystkie "zabytki " od skrzyżowania z drogą do Bożkowa do końca wsi. Zostały nam jeszcze na następny wyjazd  2 pasje i 5 kapliczek fasadowych. Znajdują się one w centrum lub w  pobliżu centrum wsi.

Na trasie

Mapka z zaznaczonymi zabytkami - znajduje się przy domu kultury.

Krzyż (obiekt nr 10)

Kamienny krzyż z 1872 r (obiekt nr 9)

Krzyż drewniany (obiekt nr 1) - daleko w polu na końcu wsi. Szliśmy do niego przez łąki z rowerami, a od tego miejsca, przez zboże, do krzyża ja sama bez roweru.

Droga do kamiennej pasji także daleko w polu

I ta pasja z 1901 r (obiekt nr 5)

Kolejna pasja (obiekt nr 6)

W jej pobliżu kolejna pasja (obiekt nr 7) ukryta w śliwach (o tym jaką drogą mamy do niej iść powiedziała nam osoba
na posesji sąsiadującej w powyższą pasją).

Gdyby nie osoba, która znajdowała się w pobliżu to bym jej nie wypatrzyła, szła bym dalej.

I kapliczka (obiekt nr 11)