KZKG RP

Poniedziałek, 19 sierpnia 2019 · dodano: 19.08.2019 | Komentarze 0

W ub. tygodniu otrzymaliśmy książeczki z indywidualnymi  numerami klubowymi

i odznaki klubowe

Regulamin odznaki na http://www.koronygor.pl/regulamin-odznak

Zgodnie z regulaminem honorowane są i zaliczane wszystkie szczyty zdobyte przed faktem przystąpienia do Klubu.

Zdobyliśmy już 55 szczytów z listy i uprawnienia do 15 odznak w różnym stopniu (popularnym, brązowym, srebrnym
a nawet złotym). Szczyty te zdobywaliśmy w ramach  różnych odznak turystycznych:
- Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej,
- Wieże Widokowe Ziemi Kłodzkiej,
- Korona Ziemi Kłodzkiej,
- Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie,
- Znam Góry Sowie.

Trzeba teraz, zgodne z regulaminem odznaki, przygotować i wysłać książeczki do weryfikacji.

Zdobywanie kolejnych szczytów to zajęcie dla nas  na "nierowerowy" okres roku.

5 szczytów do Korony Gór Bialskich mamy zdobyte.
Do zdobycia m.in.:
- Korona Masywu Śnieżnika - do zdobycia jeszcze tylko 1 szczyt (Porębek),
- Korna Gór Złotych - do zdobycia jeszcze 7 szczytów (zdobyte 3 szczyty),
- Korona Gór Stołowych - do zdobycia jeszcze 7 szczytów (zdobyte 3 szczyty),
- Korona Gór Sowich - do zdobycia jeszcze 8 szczytów (zdobyte 7 szczytów),
- Korona Gór Orlickich - do zdobycia jeszcze 2 szczyty (zdobyte 3 szczyty),
- Korona Gór Bystrzyckich -  do zdobycia jeszcze 9 szczytów (zdobyty 1 tylko szczyt),
- Korona Gór Bardzkich - do zdobycia jeszcze 5 szczytów (zdobyte 5 szczytów),
- Korona Najwybitniejszych Szczytów Sudetów Polskich - mamy zdobytych 9 szczytów
  (jeszcze jeden szczyt i będzie odznaka w stopniu brązowym),
- Korona Najwybitniejszy Szczytów Gór Polski - mamy tylko 2 szczyty
  (do odznaki w stopniu popularnym potrzeba 5 szczytów).

Zdobywanie odznak górskich KZKG RP nie jest obwarowane żadnymi kryteriami czasowymi ani ilościowymi. W jednym roku kalendarzowym można zdobyć dowolną liczbę odznak.

Odznaki weryfikowane są stopień po stopniu w kolejności w jakiej została zaprojektowana dana korona. Nie ma absolutnie możliwości weryfikacji tylko najwyższych stopni. Od tej zasady niema żadnego odstępstwa.