Droszków - finał "Zabytków Droszkowa" i dożynki w Żelaźnie

Niedziela, 25 sierpnia 2019 · dodano: 25.08.2019 | Komentarze 0

W czerwcu szukaliśmy w Droszkowie obiektów z listy "Zabytki Droszkowa". Z 17 obiektów został nam do odnalezienia obiekt nr 3 - cokół z nieczytelnymi inskrypcjami i atrybutami Męki Pańskiej, szczyt którego wieńczyła niegdyś figura św. Barbary. Obiekt ten znajduje się w lesie, przy leśnej drodze na Przełęcz Leszczynową w odległości ok. 600 m od końca drogi asfaltowej prowadzącej w kierunku lasu. Dzisiaj do obiektu tego dojechaliśmy.
Do Droszkowa jechaliśmy przez Jaszkową Dolną i Jaszkową Górną oglądając kolejne dekoracje wykonane w ramach konkursu "Piękna i aktywna wieś Gminy Kłodzko".
Oto niektóre z nich:

Z Droszkowa przez Ołdrzychowice pojechaliśmy do Żelazna na gminne dożynki na których m.in. wręczone zostały nagrody za udział w w/w konkursie. Pierwsze miejsce zdobyła wieś Jaszkowa Dolna, drugie wieś Marcinów a trzecie wieś Jaszkowa Górna. W Żelaźnie zatrzymaliśmy się na ponad godzinę, zjedliśmy po 2 pyszne ciasta i przez Krosnowice wróciliśmy do domu gdzie czekał na nas pies (dzieci były poza Kłodzkiem a my mieliśmy "psi obowiązek").