• Aktywność Wędrówka

Góry Bardzkie - szczyty do odznaki KZKG RP

Sobota, 11 stycznia 2020 · dodano: 11.01.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj wędrówka po  Górach Bardzkich. Mamy do zdobycia 7 szczytów do odznaki Klub Zdobywców Koron Górskich RP. Busem jedziemy na Przełęcz Kłodzką i rozpoczynamy wędrówkę niebieskim szlakiem pieszym zdobywając kolejno: Podzamecką Kopę, Grodzisko, Jelenią Kopę, Szeroką Górę, Gajnik, Ostrą Górę. Na Ostrej Górze zawracamy i dochodzimy do żółtego szlaku pieszego, którym idąc zdobywamy szczyty: Kłodzka Góra, Jedlak i Obszerna. Dochodzimy do Kukułki i dalej żółtym szlakiem pieszym schodzimy do ul. Mariańskiej w Kłodzku i dalej przez miasto do domu. Łącznie zdobyliśmy 9 szczytów z tego 7 to szczyty do odznaki KZKG RP. Dwa szczyty tj. Szeroka Góra (najwyższy szczyt - wyższy od Kłodzkiej Góry)  i Gajnik nie są do odznaki.

Informacje na białym tle to informacje o szczytach KZKG RP.

Grodzisko - i wspomnienie po informacji KZKG RP (został tylko foliaczek)

Poniżej szczyt Ostra Góra.
Nie znaleźliśmy żadnej tabliczki z nazwą szczytu - a były kiedyś dwie tj. pomarańczowa i biała (są takie zdjęcia w internecie).
Na zdjęciu widać resztki fundamentów wieży widokowej, która do lat 50-tych XX w. była na tym szczycie.
Ja, kiedy mieszkałam w Laskówce, byłam na tej wieży.

Kłodzka Góra - w czerwonej skrzynce jest pieczątka.

Fundamenty pod wieżę widokowa, która w roku 2020 ma być wybudowana na Kłodzkiej Górze.

Na szczycie Jedlak  brak informacji z nazwą szczytu - fotografujemy obraz z Garmina z Czesia butem.

Kolejny szczyt - Obszerna.

Na Kukułce - remont

Miejsce dla rowerzystów pod Kukułką  - dzisiaj

w maju 2019 r. (ze "stacją serwisową", której dzisiaj już nie ma - co się z nią stało?).

Zetkama na ul. Ślaskiej w Kłodzku (Czesia zakład pracy) - po fabryce został pusty plac.

Ślad i profil trasy - cz. I

przerwa w nagrywaniu (ładowanie GPS-a)

Ślad i profil trasy - cz.II