• Aktywność Wędrówka

Wędrówka na Czerwoniak do grobu Babette Sibylle Bousset z domu Ille Friedrich

Niedziela, 26 stycznia 2020 · dodano: 26.01.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj wybraliśmy wędrówkę na Czerwoną Górę do grobu Babetty Sibylle Bousset z domu Ille Friedrich (obiekt nr 1 zabytków Krosnowic). Do Krosnowic mieliśmy iść z Kłodzka pieszo ale ostatecznie zdecydowaliśmy się jechać samochodem. Samochód zaparkowaliśmy naprzeciwko posesji na terenie której jest kapliczka ze św. Janem Nepomucenem i rozpoczęliśmy wędrowanie.
Niestety wybraliśmy złą drogę i wędrowaliśmy w złym kierunku. Po przejściu 1,5 km zorientowaliśmy się, że oddalamy się od celu naszego wędrowania (teren się wypłaszczył). Zawróciliśmy i szukaliśmy (widać na śladzie jak szukając zbaczaliśmy z drogi). Po 3 kilometrach wędrówki weszliśmy na ścieżkę pnącą się dosyć mocno w górę. Po 1 km wspinania się doszliśmy na szczyt Czerwoniak (399 m n.p.m.), z którego jest ładny widok na Kłodzko (dzisiaj była słaba widoczność). Obeszliśmy szczyt prawie wokoło i grobów nie znaleźliśmy. Schodząc ze szczytu skręciliśmy jeszcze w jedną ścieżkę i po kilkunastu metrach oczom naszym ukazał się cel naszego dzisiejszego wędrowania czyli grób Babetty i jej ojca. Zejście do samochodu to tylko 1 kilometr.
I tą drogą, którą schodziliśmy, najłatwiej dojść na szczyt. Jak? Przed pierwszym przystankiem autobusowym skręcamy
w prawo. Za ostatnim domem, który znajduje się po prawej stronie tej drogi jest  szeroka ścieżka, którą dochodzimy do polany i dalej idziemy w górę widoczną ścieżką leśną. Przed szczytem, kilkanaście metrów przed ogrodzeniem z siatki, patrzymy w lewo i wypatrujemy ścieżkę, która po kilkunastu metrach, doprowadza do grobów.

Najkrótsza droga do grobów.
W tym miejscu (za ostatnim domem, świerkami i kamieniem) skręcamy w prawo,

idziemy cały czas szeroką drogą i dochodzimy do polany (to ta za plecami Czesia)

i za słupkiem z nr 312 (widocznym na powyższej fotografii po prawej stronie) skręcamy w prawo na  ścieżkę, która prowadzi na szczyt Czerwoniak.

Przed szczytem (na foto widać słupki ogrodzenia z siatki - to jest szczyt) wchodzimy na jedną z dwóch ścieżek widocznych (słabo) z lewej strony.

Rozglądamy się i po kilkunastu metrach zobaczymy groby (w zależności od tego na którą ścieżkę wejdziemy będą one po naszej  prawej lub lewej stronie).

Ślad trasy - a czasy, prędkości i inne informacje dziwne - dlaczego ?

O górze ze szczytem Czerwoniak i jej historii
czytaj na:

O grobie Babetty... z dużą ilością zdjęć