Krosnowice - i prawie koniec z zabytkami

Czwartek, 20 lutego 2020 · dodano: 20.02.2020 | Komentarze 0

Po prawie 3-tygodniowej przerwie wybraliśmy się na krótką przejażdżkę. Wybór padł na Krosnowice, w których zostały nam do odnalezienia 3 obiekty z projektu "Wielokulturowe dziedzictwo wsi Krosnowice". Dwa obiekty odszukaliśmy a trzeciego (obiekt nr 8) nie udało się nam wypatrzeć. Jest to malutka kapliczka fasadowa na budynku przy, pierwszej od strony Kłodzka, drodze do Starkowa.

Kapliczka skrzynkowa

Kunsztowny żeliwny krzyż i wizerunek Ukrzyżowanego, posadowiony na kamiennym dwustopniowym postumencie.
Zabytek datowany na przełom XIX/XX w.

Krzyż jest przy drodze głównej a my go do tej pory nie zauważaliśmy, dzisiaj też go szukaliśmy.
Dzięki takim projektom jak ten staje się to możliwe. Warto byłoby takimi projektami zainteresować mieszkańców "opracowywanych" wsi. Dzisiaj pokazywałam jednej mieszkance Krosnowic zdjęcie tego krzyża pytając czy wie gdzie go mogę szukać - niestety nie wiedziała mimo, że mieszka od niego kilkaset metrów.

Dzisiaj tłusty czwartek więc i paczki musiały być. Przed wyjazdem ja zjadłam 3 a Czesiu 2 pączki.
Te zostały na czas po powrocie z rowerów.

Droga do i z Krosnowice była krótka więc pojechaliśmy jeszcze do ulicy Zajęczej i potem ulicą Lisią wróciliśmy na Osiedle.