Przez Ołdrzychowice na "baziowe zwiady"

Piątek, 28 lutego 2020 · dodano: 29.02.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj także z Kaziem, pomimo niezbyt sprzyjających warunków pogodowych, jedziemy przez Ołdrzychowice na "baziowe zwiady" tj. chcę zobaczyć jak "mają się" gałązki wierzby energetycznej na plantacji w Ołdrzychowicach. Zaczęło się bielić -  w najbliższym czasie trzeba będzie wybrać się na ich ścinanie. Gałązki wierzby energetycznej (opałowej) wykorzystujemy w Parafialnym Zespole Caritas do robienia palm na Niedzielę Palmową.

Na przełęczy między Rogówkiem a Jaszkową Górną - ja i bazie zerwane na plantacji wierzby energetycznej
w Ołdrzychowicach.

Przygotowywane w czasie wolnym od rowerowania (patrz relacja z dnia 9 lutego br) kroniki różnych odznak turystycznych wysłałam do weryfikacji we wtorek a już dzisiaj otrzymałam zwrot i odznaki. Tempo ekspresowe.
Jest to 6 różnych odznak:
- "Miejsca święte w Polsce" (st. brązowy),
- "Krzyże pokutne w Polsce" (st. popularny i brązowy),
- "Poznaj kalwarie w Polsce" (st. brązowy i srebrny),
- "Szlakiem klasztorów i opactw w Polsce" (st. brązowy),
- "Szlakiem małych miasteczek" (st.brązowy i srebrny),
- "Poznaj najpiękniejsze uzdrowiska w Polsce" ( st. brązowy i srebrny)
czyli łącznie otrzymaliśmy po 10 odznak.

W/w odznaki ustanowione zostały przez Wojskowy Oddział PTTK w Chełmie, który w chwili obecnej już nie istnieje.
Weryfikacją odznak zajmuje się były prezes pan Witold Kliza
Potwierdzenia do w/w odznak zbieraliśmy przez kilka lat (początek to rok 2011).

Mam jeszcze przygotowane do wysłania do weryfikacji (różne jednostki weryfikujące) odznaki:
- "Poznaj Bazyliki w Polsce",
- "Polskie Naj" (OTK PLN),
- "Sudecki Gwarek Waloński".