• Aktywność Wędrówka

Do Kletna i na szczyt Porębek

Środa, 4 marca 2020 · dodano: 04.03.2020 | Komentarze 0

Do Kletna jedziemy samochodem i dalej wędrujemy na szczyt Porębek (898 m.n.p.m.). Jest to szczyt zaliczany do odznaki "Korona Masywu Śnieżnika (KMŚN)" w Klubie Zdobywców Koron Górskich Rzeczpospolitej Polskiej (KZKG RP).

Odznaka KMŚN jest 3-stopniowa i należy zdobyć:
- na stopień popularny  - 1 szczyt,
- na stopień srebrny - kolejne 4 szczyty,
- na stopień złoty - kolejne 5 szczytów.
Porębek jest 10 zdobytym przez nas szczytem - mamy więc już szczyty na stopień popularny, srebrny i złoty.
Są to szczyty: Śnieżnik, Mały Śnieżnik, Goworek, Średniak, Czarna Góra, Żmijowiec, Trójmorski Wierch, Jaworowa Kopa, Porębek, Igliczna. Osiem pierwszych szczytów to szczyty o wysokości ponad 1000 m.n.p.m., które zdobyliśmy do odznaki "Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej".

W drodze do Kletna zatrzymaliśmy się przy zalewie w Starej Morawie. Na terenie zalewu jest wieża zaliczana do odznaki "Wieże widokowe gór i pogórzy".

O odznace tej pisałam w dniu 31 grudnia 2019 r.

Kaplica pw. św.Bernarda w Kletnie

Skrzyżowanie dróg. Na wprost droga do Kamienicy, w lewo ścieżka na szczyt Młyńsko, w prawo za stosem drewna ścieżka na szczyt Porębek, w prawo przed drewnem droga do Kletna, a "do tyłu" na wprost drogi do Kamienicy droga do ?

Na wprost do góry ścieżka na szczyt Porębek

Na szczycie

Schodzimy ze szczytu - na szczycie mało śniegu a na trasie miejscami zapadamy się do połowy łydki.

Trasa:
Bez GPS-a z parkingu do kaplicy pw. św. Bernarda (nowa kaplica w Kletnie).

Ślad i profil trasy z Kletna na szczyt Porębek

Ślad i profil trasy ze szczytu Porębek do Kletna

GPS ustawiony jest na "rower" - przy wędrowaniu wykazuje dziwne czasy i prędkości.