Odznaki turystyczne

Wtorek, 28 kwietnia 2020 · dodano: 28.04.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj zostały zweryfikowane nasze kroniki odznaki „Wieże widokowe gór i pogórzy”. Zdobyliśmy trzy stopnie odznaki tj. popularny, brązowy i srebrny.
Jest to pierwsza weryfikacja, która odbyła się drogą elektroniczną. Forma super wygodna i błyskawiczna. Teraz oczekujemy na odznaki, które przekazane zostaną droga pocztową.
Regulamin tej odznaki na: http://goryiwieze.pl/regulamin/

W ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy zweryfikowane odznaki:

- Sudecki Gwarek Waloński (stopień srebrny),

- Poznaj bazyliki w Polsce (stopnie: brązowy, srebrny i złoty).

a w miesiącu marcu z PTTK w Chełmie:
- Krzyże pokutne w Polsce (stopnie: popularny i srebrny),
- Poznaj najpiękniejsze uzdrowiska w Polsce ( stopnie: brązowy i srebrny),
- Szlakiem małych miasteczek (stopnie: brązowy i srebrny),
- Poznaj kalwarie w Polsce (stopnie: brązowy i srebrny),
- Miejsca święte w Polsce (stopień brązowy),
- Szlakiem klasztorów i opactw w Polsce (stopień brązowy).

Wysłaliśmy do weryfikacji kroniki odznaki Turystyczno – Krajoznawczej PTTK Polski NAJ (OTK PLN). Weryfikacja nie została jeszcze dokonana.

Potwierdzenia do większości wymienionych odznak zbierane były przez wiele lat. Jakoś trudno było się zabrać za przygotowanie ich do weryfikacji. W końcu się zmobilizowałam i kroniki zostały przygotowane i wysłane.

Kolejną odznaką, która jest przez nas zdobywana jest odznaka Klubu Zdobywców Koron Górskich RP.
Regulamin tej odznaki na: http://www.koronygor.pl/regulamin-odznak

Na dzień dzisiejszy mamy zdobyte szczyty na 20 odznak różnych stopni i w różnych pasmach Sudetów:
- Korona najwybitniejszych szczytów Sudetów Polskich – 2 stopnie,
- Korona Gór Bardzkich – 3 stopnie (komplet),
- Korona Gór Bialskich – 2 stopnie (komplet),
- Korona Gór Bystrzyckich - 1 stopień,
- Korona Gór Izerskich – 2 stopnie,
- Korona Gór Orlickich – 1 stopień (tutaj mamy do zdobycia szczyt Szerlich, który jest po czeskiej stronie granicy),
- Korona Gór Sowich – 2 stopnie,
- Korona Gór Stołowych – 1 stopień,
- Korona Gór Złotych – 2 stopnie (do kompletu brak nam szczytu Czartowiec, który jest na samej granicy z Czechami)
- Korona Karkonoszy -1 stopień,
- Masyw Śnieżnika – 3 stopnie (komplet).

Po dłuższej, trwającej ponad 2 miesiące, nieobecności wrócił twórca i weryfikator tej odznaki. Pora więc na wysłanie kronik do weryfikacji.

Od kilkunastu lat uprawiamy turystykę rowerową. Wcześniej chodziliśmy trochę po naszych górach
W czerwcu roku 2011 w czasie jednego z wyjazdów rowerowych kolega, aktywny (pieszo i rowerowo) członek PTTK, dysponował czystą książeczką KOT i zaproponował zdobywanie odznak turystycznych. Ponieważ miał tylko jedną książeczkę – wystartował mąż z KOT i na tej wycieczce zdobył odznakę „Miłośnik Jury” w stopniu popularnym i brązowym.
Po powrocie z tej wycieczki, widząc jak kłopotliwe jest zdobywanie potwierdzeń w książeczkach, nie zdecydowaliśmy się od razu na zdobywanie odznak kolarskich.
W roku 2012 przed kolejną 10-dniową wycieczką rowerową, także w towarzystwie w/w kolegi, zdecydowaliśmy się rozpocząć zdobywanie Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej (KOP) a po kilku miesiącach wystartowaliśmy z Kolarską Odznaka Turystyczną (KOT).
Spodobało się mnie (Czesiu trochę marudzi ale jeździmy razem więc zdobywa je także on) podróżowane „ z celem” i zaczęłam szukać kolejnych „celów” i odznak, które wskazywałyby kierunek naszych rowerowych (i nie tylko) wędrówek.

I w ten sposób poznajemy bliższe i dalsze okolice i zdobyliśmy już wiele odznak.

Poza w/w zdobyliśmy następujące odznaki (w kolejności w jakiej zostały zamieszczone na tablicy z odznakami):

- Zdobywca Korony Ziemi Kłodzkiej,
- Szlakiem Marianny Orańskiej (całość – 3 stopnie),
- Wędrówka za św. Florianem,
- Przyjaciel Międzygórza (całość – 2 stopnie),
- Turysta Senior (całość – 3 stopnie).
- Św. Jan Nepomucen (całość - 4 stopnie),
- Drogami Św. Jakuba ( 2 stopnie),
- Szlakiem Światowego Dziedzictwa UNESCO w Polsce ( 2 stopnie),
- Miejsca Kultu św. Jana Pawła II,
- Turystyczna Rodzinka zdobywana z wnukami ( lata: 2014, 2015, 2016, 2017, 2018),

Po prawej stronie są odznaki Czesia a po lewej moje.
W prawym dolnym rogu  pod odznakami "Poznaj najpiękniejsze uzdrowiska w Polsce" jest taśma do której była przypięta pierwsza zdobyta przez Czesia (i tylko przez niego) odznaka  „Miłośnik Jury” w stopniu popularnym (jak robiłam zdjęcie nie zauważyłam, że jej nie ma - odpięła się i spadła). Obok jest ta odznaka w stopniu brązowym.

Teren kłodzkiej gminy wiejskiej poznajemy odnajdując zabytki, które inwentaryzuje i opisuje młodzież z grupy "Detektywi przeszłości" pod kierunkiem ich nauczyciela. Zlokalizowaliśmy w ten sposób ponad 420 zabytków w 23 wsiach Gminy Kłodzko.