• Aktywność Wędrówka

Wędrówka po Górach Bystrzyckich

Środa, 27 maja 2020 · dodano: 27.05.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj wybraliśmy się na wędrówkę po Górach Bystrzyckich. Do zdobycia mieliśmy dwa szczyty do Korony Gór Bystrzyckich: szczyt Kamienna Góra i szczyt Wolarz.
Autem jedziemy do Polanicy Zdroju (Sokołówka) - parkujemy przy kościele pw. Chrystusa Króla i rozpoczynamy wędrowanie.

Idziemy drogą, którą prowadzą : żółty szlak pieszy, szlak serduszkowy i żółty szlak rowerowy

mijamy parking leśny

i po kilkudziesięciu metrach schodzimy z szerokiej drogi (droga Stanisława) i dalej idziemy ścieżką z serduszkiem.
Przechodzimy obok grobu Fryderyka Wrede kierownika obszaru Nesselgrund w latach 1907-1929, inicjatora budowy Drogi Stanisława,

wspinamy się tą ścieżką (dosyć mocno w górę, ale są nawet schodki, które te wspinaczkę ułatwiają) i dochodzimy do czarnego szlaku pieszego, którym wędrujemy na szczyt Kamienna Góra

i dalej na szczyt Wolarz.

Oba szczyty zdobyte wracamy więc do samochodu. Długo idziemy tą samą drogą (czarny szlak pieszy, serduszkowy i zielona droga rowerowa) aż do miejsca w którym szlak serduszkowy i czarny pieszy skręcają mocno w prawo.

Z tego miejsca do naszego auta prowadza dwie drogi: czerwona i żółta droga rowerowa. My idziemy żółtą drogą rowerową aby zobaczyć w którym miejscu od tej drogi odchodzi zielony szlak pieszy na Kamienna Górę. Jest to to miejsce - dobrze widoczne w drodze z Wolarza do parkingu.
Idąc żółtą drogą rowerową od parkingu można ją przeoczyć, gdyż od tej strony znaki są niewidoczne i można je zobaczyć tylko oglądając się do tyłu.
O czujności na tej drodze na: https://mynaszlaku.pl/kamienna-gora-z-przeleczy-so...
Dochodzimy do parkingu leśnego i tą samą drogą wracamy do samochodu.