Nową drogą przez las między Rogówkiem a Ołdrzychowicami

Czwartek, 11 czerwca 2020 · dodano: 11.06.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj ja i Czesiu jedziemy: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Rogówek. Za Rogówkiem widzimy nową drogę - jeszcze w budowie - o czym informuje znak na jej początku.

Dzisiaj święto, żadnych robotników na pewno nie ma, proponuję abyśmy zobaczyli gdzie ona prowadzi. Jedziemy, jedziemy, idziemy (mocno pod górę), jedziemy, Tą całkiem nową drogą jedziemy przez las dosyć długo. Dalej droga w budowie, już nie na końcowym etapie, ale jest w miarę przejezdna. Potem droga leśna, o różnej nawierzchni  (były kamienie, błoto) . Ale za daleko było aby wracać, jechaliśmy przed siebie nie wiedząc gdzie wyjedziemy. I wyjechaliśmy w Ołdrzychowicach naprzeciw sklepu "na rogu", czyli po przejechaniu lasem ponad 7 km dojechaliśmy do drogi, którą wcześniej jechaliśmy. Czesiu decyduje, że jedziemy tak jak zaplanowaliśmy czyli przez Rogówek do Jaszkowej Górnej. Jedziemy więc: Ołdrzychowice - Rogówek -  Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - "Marcinówka" - Żelazno (do kościoła) - zawracamy - Krosnowice - Kłodzko.

Dzisiaj Boże Ciało więc procesje na wsiach były lub miały być o czy świadczyły ołtarze i rozsypane kwiaty na drogach.
4 Ołtarze w Żelaźnie.
Ołtarz najbliżej kościoła (na tle pomnika św. Jana Nepomucena) sfotografowaliśmy w czasie pierwszego pobytu w Żelaźnie (przed procesją).  Ponownie byliśmy w Żelaźnie  po procesji i ołtarza  już nie było.

Ołtarz "strażacki" - blisko remizy OSP (te białe pasy po bokach to węże strażackie)

A na trasie kwietne pobocza i łąki - kwitną różne polne kwiaty