Karłów i Skalne Grzyby

Czwartek, 13 sierpnia 2020 · dodano: 13.08.2020 | Komentarze 0

Mimo upału decydujemy się na jazdę do Karłowa aby kontynuować zdobywanie szczytów do Korony Gór Stołowych w KZKG RP.

Do Korony Gór Stołowych wymagane jest zdobycie szczytów:

Urwisko Batorowskie
Radkowskie Skały
600

w następującej ilości do poszczególnych stopni (ilość narastająca):
popularnabrązowasrebrnazłota
1-510
My mamy udokumentowane zdobycie "szczytów":  Szczeliniec Wielki, Błędne Skały i Narożnik i zdobyty stopień popularny.
Dzisiaj w planach  Skalne Grzyby i (może) Radkowskie Skały. Pozostałe nie są do zdobycia z roweru.

Umawiamy się z Kaziem i o 8 startujemy.
Trasa: Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica - Szczytna - Złotno - Łężyce - Karłów.

Jesteśmy w Karłowie.

Z Karłowa (Drogą Stu Zakrętów w kierunku Radkowa)  jedziemy do parkingu "Droga nad urwiskiem"

i zielonym szlakiem rowerowym  "zaliczając" Skalne Grzyby

dojeżdżamy do Batorówka.
Na trasie do Batorówka

Na powyższym kamieniu jak przeczytałam na https://sciezkawbok.wordpress.com/2017/05/page/3/ jest modlitwa do Najświętszej Marii Panny.
O wielu innych słupkach kamiennych i kamieniach znajdujących się w tej okolicy wiele ciekawych informacji na https://sciezkawbok.wordpress.com/2017/05/page/3/

Z Batorówka Czarnym Traktem (w kierunku Chocieszowa) dojeżdżamy do czerwonego szlaku rowerowego (Praski Trakt), którym jadąc dojeżdżamy do "8", przekraczamy ją i dalej czerwonym szlakiem rowerowym dojeżdżamy do Polanicy Górnej. Z Polanicy jedziemy: Wolany II - Chocieszów - Wolany I - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Radkowskie Skały zostały na następny wyjazd.

Ślad i profil trasy (Garmin włączony z opóźnieniem):