Przez Skrzynkę i Przełęcz Jaworową do Lądka-Zdroju

Czwartek, 20 sierpnia 2020 · dodano: 20.08.2020 | Komentarze 0

Dzisiaj ma być rowerowo. Pytanie - gdzie jedziemy? Czesiu proponuje "dyżurny" Lądek-Zdrój (najbardziej płaska średnio długa trasa) a ja na to - wymyśl coś innego i ustalamy, że jedziemy  do końca wsi Skrzynka, zawrócimy i wrócimy przez Droszków. Dojechaliśmy do skrzyżowania dróg leśnych za Skrzynką. Dalej jest żółty szlak rowerowy na Przełęcz Jaworową. Proponuję abyśmy kawałek pojechali i zobaczyli jaka to droga. Szeroka droga leśna, trochę kamienista ale prawie cały czas do góry (patrz profil trasy).
Na żółtym szlaku rowerowym.

I tak jechaliśmy i trochę spacerowaliśmy aż do Przełęczy Jaworowej.
Na Przełęczy Jaworowej są trzy bramki singletrack

Na Przełęczy dłuższy odpoczynek, pogaduszki z rowerzystami ze Szczecina, którzy w tym roku już trzeci raz przyjechali na Dolny Śląsk pojeździć na singielkach i długi, prawie 10 km, zjazd do Lądka-Zdroju asfaltem a nie singielkiem. I tym sposobem pierwsza propozycja Czesia na dzisiejsze rowerowanie spełniła się.
A z Lądka już tradycyjnie: Radochów - Trzebieszowice (obok zamku) - boczną drogą, obok tartaku, do Ołdrzychowic - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.