Nareszcie dotarła

Piątek, 25 grudnia 2020 · dodano: 25.12.2020 | Komentarze 0

W marcu wysłałam do weryfikacji kroniki (moją i Czesia) odznaki Turystyczno - Krajoznawczej PTTK POLSKIE NAJ (OTK PLN). Po długim okresie oczekiwania otrzymaliśmy zwrot kronik z klauzulami przyznającymi nam odznakę w stopniu popularnym i małym brązowym.

Otrzymaliśmy odznaki ale tylko w stopniu małym brązowym

Odznak w  stopniu popularnym zabrakło - otrzymamy je w terminie późniejszym.

Od 1 lipca br obowiązuje nowy regulamin tej odznaki - dostępny na http://www.msw-pttk.org.pl/odznaki/reg_odznak/otkp...
z załącznikiem nr 2 tj. listą dodatkową.
Aby zdobyć następny stopień odznaki należy odwiedzić kolejne 30 obiektów  NAJ z czterech różnych kategorii. W rozmowie z twórcą odznaki dowiedziałam się, że co najmniej 20 obiektów musi być z listy nr 1 (kanon krajoznawczy) a najwyżej 10 z listy nr 2 (lista dodatkowa). Obiektów z listy dodatkowej odwiedziliśmy kilkadziesiąt ale z listy podstawowej pozostały 4 obiekty.
Czy uda się kiedykolwiek zdobycie kolejnego stopnia odznaki?
Z listy 49 obiektów, które opisałam w kronice odznaki, 45 obiektów zaliczono do zdobytych 2 stopni odznaki (20+25) a 4 zostały i są to obiekty z czterech różnych kategorii.
- Kopalnia Stanisław w Górach Izerskich  - kategoria  "najwyżej położone",
- Rezerwat Przyrody Stawy Milickie Dolina Baryczy - kategoria "największe",
- Most Gotycki w Kłodzku - kategoria "najstarsze",
- Wodospad w "Sztolni Czarnej" Złoty Stok" - kategoria "najgłębsze".