Podsumowanie roku 2020

Czwartek, 31 grudnia 2020 · dodano: 31.12.2020 | Komentarze 0

Pogoda dzisiaj była rowerowa (słonecznie i bez wiatru) ale nam wypadło opiekować się wnukiem (nieczynne przedszkole).
A jako, że dzisiaj koniec roku 2020, czas na podsumowanie.
Przejechane w tym roku kilometry/ilość jazd: ja - 5301/121 , Czesiu - 5073. Z wnukami (nie zawsze z Czesiem, który zostawał z najmłodszym wnukiem, dlatego on na miej km) wyjechałam 16 razy - 449 km.
Od chwili zapisów na tym blogu tj. od stycznia 2011 roku przejechałam rowerem 44895 km (919 wyjazdów).
W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, nasze wyjazdy rowerowe, a także wędrówki piesze (110 km/14), łączyliśmy ze zdobywaniem różnych odznak turystycznych i odkrywaniem zabytków.
Na większość odznak "pracowaliśmy" przez wiele lat.
Czas "Pozostań w domu" -  to był czas aby przygotować kroniki i wysłać je do weryfikacji.

W br roku weryfikacją zakończyły się kroniki odznak:
- Poznaj  bazyliki w Polsce - stopień brązowy, srebrny i złoty
- Szlakiem małych miasteczek w Polsce - stopień brązowy i srebrny,
- Poznaj kalwarie w Polsce - stopień brązowy i srebrny,
- Szlakiem klasztorów i opactw w Polsce - stopień brązowy,
- Miejsca święte w Polsce - stopień brązowy,
- Krzyże i kapliczki kamienne w Polsce - stopień popularny i brązowy.
- Odznaka turystyczno-krajoznawcza PTTK - "Polskie Naj" (OTK PLN) - stopień popularny i mały brązowy,
- Sudecki Gwarek Waloński - stopień srebrny.
- Szlakiem Kultu Matki Bożej w Polsce,

W Klubie Zdobywców Koron Górskich RP zdobyliśmy 24 odznaki w następujących "koronach":
- Korona Gór Złotych (całość)
- Korona Gór Bardzkich (całość),
- Korona Gór Bialskich (całość),
- Korona Gór Bystrzyckich (całość),
- Korona Gór Orlickich (całość),
- Korona Masywu Śnieżnika (całość),
- Korona Gór Izerskch (stopień popularny i brązowy),
- Korona Gór Sowich (stopień popularny i brązowy),
- Korona Gór Stołowych (stopień popularny).
- Korona Najwybitniejszych Szczytów Sudetów Polskich (stopień popularny i brązowy),
- Korona Karkonoszy (stopień popularny)

a w programie "Wieże widokowe gór i pogórzy" - stopień brązowy i srebrny "Wieże w Sudetach".

Niestety nie udało się nam spełnienie warunków do weryfikacji kolejnych stopni odznaki:
- KOT ( do stopnia dużego złotego brakuje nam obiektów obowiązkowych i 1 Parku Narodowego),
- KOP ( do stopnia dużego srebrnego brakuje nam obiektów obowiązkowych).
W najbliższej okolicy obiekty obowiązkowe już odwiedziliśmy a  dalsze wyjazdy w tym roku nie były możliwe.

W związku z przypadającą w 2020 r. siedemdziesiątą rocznicą połączenia Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego oraz Polskiego Towarzystwa Krajoznawczego i powstania Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego (PTTK) Prezydium Zarządu Głównego PTTK ustanawia Odznakę Jubileuszową „70 lat poznajemy Polskę z PTTK”.
1. Odznakę mogą zdobywać wszyscy turyści.
2. Odznaka jest jednostopniowa i może być zdobywana wyłącznie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Odznakę przyznaje się za spełnienie w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 30 września 2021 r. wymogów regulaminowych pozwalających na uzyskanie dowolnego stopnia odznaki turystycznej lub krajoznawczej ustanowionej przez PTTK i jego jednostki terenowe.
4. Odznakę można zdobywać jednocześnie ze zdobywaniem innych odznak turystyki kwalifikowanej i krajoznawczych.
5. Odznakę przyznają referaty weryfikacyjne posiadające uprawnienia do weryfikacji odznak odpowiedniej dyscypliny turystyki kwalifikowanej lub krajoznawczych.
6. Prezydium ZG PTTK może nadać odznakę bez konieczności spełnienia wymogów dla jej zdobycia .
7. Dystrybucją Odznaki zajmuje się Centralny Ośrodek Turystyki Górskiej PTTK w Krakowie, ul. Jagiellońska 6, 31-010 Kraków . Zdobywający Odznakę ponosi koszt zakupu odznaki oraz ewentualne koszty przesyłki pocztowej.
8. ....
9....
10. Regulamin Odznaki został zatwierdzony uchwałą Prezydium Zarządu Głównego PTTK nr 111/XIX/2020 z dnia 16 lipca 2020 r.
Warunek (pkt 3 regulaminu) do w/w odznaki spełniliśmy - kronika przygotowana do złożenia w PTTK.

W 2020 roku kontynuowaliśmy odkrywanie kolejnych zabytków kłodzkich wsi  Były to w zabytki w następujących wsiach: Krosnowice, Żelazno, Ołdrzychowice, Romanowo, Rogówek, Marcinów, Podzamek, Jaszkówka, Boguszyn, Mikowice, Kamieniec.

A z wnukami spełniłam warunek do odznaki "Mama, tata, rower i ja" - trzeba kroniki wycieczek wysłać do  weryfikacji.
Wg regulaminu odznaki:
8. Odznakę zdobywają rodziny wspólnie uprawiające turystykę rowerową.
9. Warunkiem zaliczenia wycieczki jest udział przynajmniej dwóch członków rodziny – osoby dorosłej i dziecka.
10. Aby zdobyć odznakę należy odbyć w ciągu roku kalendarzowego minimum 6 wycieczek rowerowych.