Wambierzyce

Niedziela, 30 maja 2021 · dodano: 30.05.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj planowaliśmy jechać do Międzygórza. Niestety pogoda była "niewyraźna" i plany uległy zmianie. Wyjechaliśmy później niż było w planie i na trasę krótszą. Cel pierwszy to odnalezienie Pasji w Szalejowie Dolnym i pałac w Kamieńcu (obiekt do odznaki "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie"). Trasa: Kłodzko - Szalejów Dolny (Pasja zlokalizowana - obok posesji 109 a nie 39 jak opisano na szlaku pomników Towarzystwa  Archanioł Michał) - Kamieniec (pieczątka i foto). Zastanawiamy się co dalej - pogoda się wyklarowała, proponuję abyśmy pojechali do Wambierzyc. Jedziemy: Kamieniec - Niwa - Chocieszów - Wambierzyce (pieczątka i foto do w/w odznaki - zabytek sakralny). Droga powrotna: Wambierzyce - Ratno Dolne - Ścinawka Średnia - Ścinawka Dolna - Gorzuchów (początek) - Ruszowice II - Kamieniec (początek) - Ruszowice I - Roszyce - "8" - Szalejów Dolny ( zlokalizowana kolejna Pasja - na cmentarzu) - Kłodzko. A w Kłodzku jeszcze krążymy po obrzeżach: ul. Rodzinna - ul. św. Wojciecha - ul. Noworudzka - ul. Objazdowa - ul. Zajęcza - do obwodnicy i "8" - ul. Lisia - ul. Spółdzielcza.

Pałac w Kamieńcu

Sanktuarium w Wambierzycach (efekty remontu widoczne)

Szalejów Dolny -  krzyż z 1870 r.
Krzyża tego wcześniej szukaliśmy w pobliży posesji 39, gdyż tak jest w opisie na tablicy "Szlak pomników Towarzystwa Archanioł Michał". Faktycznie krzyż ten jest przy posesji 109/I (pomogła mapa targeo na której obok tej posesji zaznaczona była kapliczka).

Krzyż cmentarny ustawiony w 1834 r., wykonany przez rzeźbiarza z Lądka Zdroju Casimira Klarha, Davida Klarha (syna).
Pod krzyżem inskrypcja "Ofiara miłości, dokonało się i z opuszczoną głową wyzionął ducha. Jan C 19"

Ślad i profil trasy:
 Na profilu trasy widać dzisiejsze górki - dzięki wspomaganiu jechało się lekko.