Jazda późno ranna

Poniedziałek, 21 czerwca 2021 · dodano: 21.06.2021 | Komentarze 0

Wg prognozy ok.13 ma padać wyczekiwany deszcz - na działce susza. Umawiamy się z Kaziem i o 9 ruszamy na trasę: Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica-Zdrój - krążymy po Polanicy (czekamy na otwarcie biura Towarzystwa Przyjaciół Polanicy). W TPP i IT otrzymuję materiały związane ze Szlakiem Pomników i pieczątkę za rozwiązanie Qestu (w IT). Jedziemy dalej: Polanica-Zdrój - Polanica Górna - Wolany II - Chocieszów - Wolany I - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko. W Kłodzku jedziemy na działkę zebrać truskawki (przed zapowiadanymi opadami).

W sobotę, 19 czerwca br. w Galerii Twierdza Kłodzko odbyło się rozdanie grantów w ramach konkursu „Działaj Lokalnie”. Łączna pula przyznanego wsparcia dla lokalnych inicjatyw społecznych wyniosła ponad 61 tys. zł.

Konkurs grantowy „Działaj Lokalnie” organizowany jest co roku przez Fundację Razem Możemy Więcej przy Domu Dziecka w Kłodzku. Do konkursu, w ramach Programu Działaj Lokalnie Polsko-Amerykańskiej Fundacji, mogą przystąpić grupy nieformalne (minimum 3 osoby) i organizacje pozarządowe, które działają na terenie miasta Kłodzka, gminy wiejskiej Kłodzko, miasta Polanica-Zdrój, miasta i gminy Szczytna lub miasta Duszniki-Zdrój. Do zdobycia jest grant do 6 tys. zł na lokalne działania.
W tym roku wsparcie finansowe na realizację lokalnych pomysłów otrzymało 11 projektów w tym projekt "Śladami husytów - odkrywamy tajemnice historii Ziemi Kłodzkiej".

Śladami husytów – odkrywamy tajemnice historii ziemi kłodzkiej (Stowarzyszenie „Razem dla Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości”). Nieformalna grupa młodzieży „Detektywi Przeszłości”, działająca przy Kłodzkiej Szkole Przedsiębiorczości zgromadzi informacji o zabytkach na terenie gmin: Kłodzko, Szczytna, Dusznik-Zdrój oraz Polanicy-Zdrój, które nawiązują do czasu wypraw husyckich na Ziemię Kłodzką w XV w. Wydrukowana zostanie mapa turystyczna, przewodnik po zabytkach oraz wykonana tablica informacyjna.

W TPP dowiedziałam się, że zadanie będzie realizowane po wakacjach.