Rajd dookoła Dusznik

Niedziela, 27 czerwca 2021 · dodano: 27.06.2021 | Komentarze 0

Władziu - członek PTTK - "zmontował" 6-osobową grupę rowerową i z Kłodzka pojechaliśmy do Dusznik.
Trasa tam: Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica-Zdrój - Szczytna. W Szczytnej zastanawiamy się jak jechać. Włodek ma mapę w telefonie i prowadzi nas - dojeżdżamy do końca asfaltowej drogi w Starych Bobrownikach. Zaczyna się droga "polna", jedziemy - a raczej próbujemy jechać - pchamy rowery po kałużach i ostatecznie podejmujemy decyzję powrotu do Szczytnej. Jedziemy drogą boczną do "8", poboczem "8" do Dusznik-Zdroju. Pierwotnie z Dusznik na Jamrozową Polanę mieliśmy jechać z Centrum, ostatecznie decydujemy się na dalszą jazdę "8". Z "8" tylko trochę pod górę i jesteśmy na Jamrozowej Polanie (Arena Duszniki). Jesteśmy tutaj jako pierwsi, jeździmy po terenie i czekamy na turystów pieszych.

Atrakcje przygotowane przez organizatorów (PTTK Duszniki) to strzelanie na strzelnicy, konkurs turystyczny, kiełbaska z rożna, wręczenie ostatnio zweryfikowanych odznaczeń turystycznych i oczywiście pogaduszki z turystami znanymi i poznanymi dopiero na tym rajdzie.

W konkursie turystycznym dostałam nagrodę.
Ostatnio zweryfikowane odznaki turystyczne zostały nam wręczone w ub. tygodniu w siedzibie PTTK w Kłodzku a na tym spotkaniu wspomniano tylko o nas i zdobytych przez nas wielu odznakach turystycznych.
Po zakończeniu imprezy zjechaliśmy do Dusznik Zdroju.
W Dusznikach przejechaliśmy, ostatnio oddaną do użytku, Aleją Fryderyka Chopina.
Relacja z otwarcia na:

Przy źródle Agata (Agata Charlotta Paulina Maria Hohenlohe-Schillingsfürst - księżna raciborska) -  nowa rzeźba.

Przy źródle Felix (Mendelson) -  nowa rzeźba.

Z Dusznik do Kłodzka jedziemy przez Szczytną, Polanicę i Stary Wielisław.