Międzylesie - Gniewoszów - Spalona

Piątek, 23 lipca 2021 · dodano: 23.07.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj ja i Czesiu i trasa: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Zabłocie - Bystrzyca Kłodzka - Długopole Dolne - Długopole-Zdrój - Długopole Górne - Roztoki - Nagodzice - Międzylesie - Nagodzice - Różanka - Gniewoszów - Przełęcz nad Porębą - Spalona - Nowa Bystrzyca - Stara Bystrzyca - Szklarka - Stara Łomnica - Starkówek - Polanica-Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.
W Długopolu-Zdr. zatrzymujemy się przy pijalni w parku zdrojowym - zdobywamy pieczątki w książeczkach "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie" i KOT i jedziemy do Międzylesia. W Międzylesiu zatrzymujemy się prawie na godzinę (pałac, kościół, Domki Tkaczy, IT i inne atrakcje) i jedziemy do Różanki. W Różance zastanawiamy się nad dalsza trasą. Zaproponowałam jazdę przez Gniewoszów i tak pojechaliśmy. Na Przełęczy nad Porębą, z której można zjechać przez Porębę do Długopola lub jechać do Spalonej (Schronisko Jagodna), Czesiu wybieramy drogę do Spalonej. Jedziemy 9 km zniszczoną (o czym informuje znak na początku trasy) Autostradą Sudecką. Przy schronisku Jagodna krótki odpoczynek i już z górki do domu.

Widoki na trasie rewelacyjne - komórką nie dało się ich uwiecznić a aparatu nie miałam. Korzystając - nawet dosyć "oszczędnie" ze wspomagania - mogliśmy je podziwiać nawet w czasie jazdy.

Na dziedzińcu zamku w Międzylesiu

Informacje o tym zamku m.in. na: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_w_Międzylesiu

Zamek i kościół pw. Bożego Ciała w Międzylesiu

Szlakowskaz na trasie (Gniewoszów)

Ślad i profil trasy ("prądu" w GPS-ie nie wystarczyło na całą trasę)
Cała trasa to ponad 1100 m przewyższeń (wg Czesia licznika)