• Aktywność Wędrówka

Wędrowanie po Górach Sowich

Czwartek, 18 listopada 2021 · dodano: 18.11.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj znowu wędrowaliśmy po Górach Sowich. Pogoda była niepewna ale Czesiu dał się namówić na wyjazd.
Jedziemy samochodem, który parkujemy na parkingu Podziemniego Miasta Osówka.

Wędrujemy na szczyt Osówka - jest to 14/15 szczyt do odznaki Korona Gór Sowich w KZKG RP. Na szczyt wędrujemy czarnym szlakiem pieszym i końcówka bez szlaku.

Jesteśmy na szczycie,

który jest tak oznaczony.

Wracamy do samochodu i jedziemy do Głuszycy (na drodze do Głuszycy pada deszcz). Zatrzmujemy się w pobliżu kościoła - wieża widokowa (T-39) do odznaki "Wieże widokowe w Sudetach" w Klubie Krajoznawczym Łowcy Widoków.

Wejście na wieżę niemożliwe - zwiedzanie odbywa się po wcześniejszej rezerwacji, co najmniej z jednodniowym wyprzedzeniem (informacja na tablicy przed kościołem).

Jedziemy do Jedlinki Górnej - parkujemy przy leśniczówce Jedlinka i wędrujemy czerwonym szlakiem pieszym na szczyt Jedlińska Kopa - jest to nasz 15/15 szczyt do odznaki Korona Gór Sowich w KZKG RP. Aby dojść na szczyt trzeba zejść ze szlaku i ok. 200 m przedzierać się przez krzaki.

Na szczycie jest kartka z nazwą.

W Koronie Gór Sowich mamy zdobyte 3 stopnie odznaki (stopień popularny, brązowy i srebrny) na które trzeba było mieć zdobytych 10 szczytów. Aby zdobyć odznakę w stopniu złotym trzeba zdobyć 15 szczytów. Ten warunek dzisiaj spełniliśmy - trzeba przygotować książeczki i  wysłać je do weryfikacji.

Ślad i profil 1. trasy (na szczyt Osówka)

Ślad i profil 2 trasy (na szczyt Jedlińska Kopa)