Toruń

Niedziela, 24 kwietnia 2022 · dodano: 11.05.2022 | Komentarze 0

Niedziela - dzień wolny od zabiegów. Jedziemy  do Torunia - na liście wiele zabytków, które chcemy zobaczyć.
Wiele z nich to obiekty do różnych, zdobywanych przeze mnie i Czesia, odznak turystycznych.

Do KOT w Toruniu jest aż 6 obiektów:

- Zabudowa Starego i Nowego Miasta
    - Toruń – Ratusz Staromiejski
    - Toruń – kamienica pod Gwiazdą (obecnie Muzeum Okręgowe)
    - Toruń – bazylika pw. św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty
    - Toruń – kościół pw. św. Jakuba
    - Toruń – kościół pw. NMP
    Zgodnie z regulaminem odznaki  "zwiedzanie ... obiektów krajoznawczych jest zaliczane na KOT także w czasie wycieczek innych niż rowerowe." dlatego będąc na wycieczce nie rowerowej mogliśmy wpisać do książeczki KOT zwiedzone obiekty obowiązkowe.
Jak Toruń to Dom M. Kopernika

M. Kopernik na tle ratusza

Rynek Nowomiejski a w tle wieżą kościoła garnizonowyego pw. św. Katarzyny

a po lewej stronie (niewidoczny na powyższym zdjęciu) kościół pw. św. Jakuba (obiekt obowiązkowy także do odznaki "Drogami świętego Jakuba")