Koło przez Droszków i Żelazno

Niedziela, 22 maja 2022 · dodano: 22.05.2022 | Komentarze 0

Wyjeżdżamy późno bo przed 16 i jedziemy: Kłodzko - DR za stadionem - Kłodzko Nowe - Jaszkowa Dolna - Jaszkowa Górna - Droszków - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

Pasja z 1812 r  przy drodze z Droszkowa do Ołdrzychowic (stan na dzisiaj).

Zauważam zmianę i zatrzymujemy się.
Nie pamiętam kiedy jadąc tą drogą zauważyłam brak tego obiektu - pomyślałam, że to kolejna kradzież.

Ta sama pasja - fotografia wykonana w roku 2019

W  momencie kiedy zatrzymaliśmy się przy tej figurze dojechał rowerzysta, który także sie zatrzymał.
Był to pan mieszkający w Skrzynce, który zadbał o otoczenie i wykonał ławeczkę - przyjeżdżają rowerami  lub przychodzą tutaj często z żoną.

W chwilę potem zatrzymuje się przy nas samochód - kierowca tego samochodu (mieszkaniec pobliskiej posesji) informuje nas o losie tej figury.
W czasie wichury wywróciły sie  drzewa, które rosły po obu stronach pasji uszkadzając ją. Figurą zabrano, posklejano (była złamana w 3 miejscach), umyto (Karcherem), wykonano fundament i teraz prezentuje się tak okazale.