Do Zbąszynka i Zbąszynia

Piątek, 8 czerwca 2012 · dodano: 10.06.2012 | Komentarze 0

Znowu w grupie 3 -osobowej ( ja, mój mąż i Władziu)) ruszamy na trasę:

Wilcze - Stary Jaromierz - Jaromierz - Kopanica - Wąchabno- długa trasa przez las i dosyć piaszczystą drogą - Babimost - Podmokle Wielkie - Kosieczyn - Zbąszynek - Zbąszyń - Przyprostynia- Chobienice - długo przez las i piaszczystą drogą - Kopanica - Jaromierz - Stary Jaromierz - Wilcze

Bory babimojskie

Bory babimojskie: długa droga przez las z Wąchabna do Babimostu

Drewniany kościół p.w. Narodzenia NMP w Chlastawie (parafia Zbąszynek)
Kościół p.w.Św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza w Kosieczynie

Zbąszynek to ważny węzeł kolejowy.
W latach 1945-1989 dominującą rolę w mieście odgrywała kolej, będąc głównym zakładem pracy i przyczyniając się do wszechstronnego rozwoju infrastruktury miejskiej. W tamtym okresie Zbąszynek był jednym z ważniejszych węzłów kolejowych na trasie Berlin-Warszawa.
Do ciekawostek można zaliczyć, że przez stację przejeżdżały takie osoby jak Adolf Hitler (podczas wojny), Józef Stalin (na konferencję w Poczdamie) i Kim Ir Sen (w latach 80).