Spalona i Zieleniec

Niedziela, 5 maja 2013 · dodano: 05.05.2013 | Komentarze 0

Niedziela więc ja, Czesiu i Ania ( dzisiaj bez Kazia, który uczestniczył w uroczystości rodzinnej)zaplanowaliśmy ambitną trasę tj.dojechanie do schroniska Spalona oraz na Zieleniec. Rano padało, potem się trochę rozpogodziło więc koło południa wyruszyliśmy w kierunku Starej Bystrzycy przez Gorzanów. W Nowej Bystrzycy na rozwidleniu dróg do Wójtowic i prosto na Spaloną, po chwili namysłu, zdecydowaliśmy się jechać w kierunku Wójtowic i Młotów a następnie na Spaloną. W Młotach był moment zawahania czy nie pojechać w kierunku Lasówki. Taka trasa spowodowałaby jednak ominięcie zaplanowanego wcześniej schroniska na Spalonej. I tym sposobem po 4 km wspinania się (w tym ok. 2 km w deszczu), podziwiając piękno nas otaczające, dojechaliśmy do schroniska. Deszcz przestał padać skierowaliśmy się więc w kierunku Zieleńca. Chyba dlatego, że dzisiaj niedziela drzwi kościołów były otwarte to przez kraty udało się nam obejrzeć wnętrza kościołów w Mostowicach i Lasówce.
W Zieleńcu zjedliśmy obiad, uzyskaliśmy wpis w książeczce KOT i przy siąpiącym deszczu skierowalismy się w kierunku Kłodzka przez Zdrój w Dusznikach, Dolinę, Szczytną, Polanicę i Stary Wielisław. W Polanicy, aby letniej tradycji stało się zadość, zatrzymaliśmy się jeszcze na lody.

Kaczeńce

Czesiu i obsypane kwieciem drzewo

Młoty i 4 km na Spaloną

A może do Lasówki z ominięciem Spalonej i 6 km, jak informuje znak drogowy, garbatą drogą?

Ania mknie pod góre jak torpeda, teraz poczekała i fotografuje nas, ja niestety na końcu, ale łapię kontakt wzrokowy.

Dla takich widoków warto

Schronisko Spalona zdobyte

Tak wyglada po zimie droga ze Spalonej do Mostowic

Drzwi otwarte, Kościół zaprasza nas do jego nawiedzenia

Po zjedzeniu obiadu, powrót do domu. Zaczyna padać, ubieramy się w kurtki przeciwdeszczowe i wyruszamy z Zieleńca do Kłodzka