Czerwiec, 2016

Milicz - dzień czwarty: po Miliczu

Niedziela, 5 czerwca 2016 · dodano: 05.06.2016 | Komentarze 0

Dzisiaj krótko. Po raz drugi odwiedziliśmy pałac, w którym obecnie mieści się Zespół Szkół Przyrodniczych,

pojeździliśmy po parku (jeszcze kwitną rododendrony) i po zaułkach Milicza, pojechaliśmy nad zalew, do centrum Milicza i żegnając się z miastem wróciliśmy na kwaterę.
Rowery na samochody i do domu.

Milicz - dzień trzeci: Prusice - Żmigród

Sobota, 4 czerwca 2016 · dodano: 05.06.2016 | Komentarze 0

Basia i Jurek z rowerami na dachu samochodu jadą do Rudy Sułowskiej. Na rowerach robią pętlę przed Radziądz. Ja, Czesiu i Kaziu za cel naszego rowerowania wybieramy kierunek Prusice i jedziemy: Stawiec - Wszewilki - Milicz - drogą zwiniętych torów przez Kaszowo do Pracz - Gruszeczka - Ujeździec Mały - Ujeździec Wielki - Przyborów - Domanowice - Kaszyce Wielkie - PRUSICE.
Prusice to miasto wielu ciekawych zabytków, z których część zobaczyliśmy i o których można poczytać tutaj:
Mnie szczególnie interesował kościół pw. św. Jakuba.

Kościół był otwarty (dekorowanie na uroczystość ślubną) mogliśmy go dokładnie obejrzeć.
Był to kolejny kościół pod tym wezwaniem do, ustanowionej przez PTTK w Szamotułach, odznaki turystyczno - krajoznawczej  "Drogami św. Jakuba". Mamy już komplet do stopnia brązowego i srebrnego tej odznaki - kroniki należy teraz wysłać do weryfikacji.
Do stopnia złotego należy m.in. obowiązkowo zwiedzić katedrę św. Jakuba w Olsztynie i kościół św. Jakuba w Toruniu - nie wiem czy kiedykolwiek uda się nam  zdobyć stopień złoty tej odznaki.

Ratusz w Prusicach i w głębi widoczna wieża kościoła pomocniczego pw. św. Józefa

Dalsza trasa to: Ligotka  - Dobrosławice - Powidzko  ( kościół, figura św. Jana Nepomucena, ruina kościoła) - Grądzik - Żmigród (figura św. Jana Nepomucena, gotycka wieża mieszkalna i barokowy pałac)

"W dniu 9 lipca 1813 roku pałac był miejscem spotkania cara Rosji Aleksandra I oraz króla prus Fryderyka Wilhelma III, którzy wraz z posłami angielskim i austriackim opracowywali plan ostatecznego pokonania Napoleona. Ustalenia przeszły do historii jako tzw. protokół trachenberski lub protokół żmigrodzki."
I dalej:
- Żmigródek - Radziądz - Niezgoda - Łąki - Sułów - Drogą Zwiniętych Torów  do Milicza - Wszewilki - Stawiec.

Milicz - dzień drugi: Ruda Sułowska - Jutrosin

Piątek, 3 czerwca 2016 · dodano: 05.06.2016 | Komentarze 0

Całą grupą tj.: ja, Czesiu, Basia, Jurek i Kaziu jedziemy: Stawiec - Wszewilki - Milicz - drogą zwiniętych torów do Sułowa i dalej do Rudy Sułowskiej. Zatrzymujemy się tutaj na dłużej. Podziwiamy oddany w ub.r. kompleks łączący funkcje edukacyjne, turystyczne, kulturalne z nowoczesną interaktywną i multimedialną ekspozycją, z muzeum tradycji rybackich, skansenem, pokazową płuczką, zwierzyńcem oraz hotelem i restauracją serwującą dania z produktów regionalnych.
W gospodzie 8 Ryb zamawiamy obiad (karp z ziemniakami i buraczkami na ciepło) a w oczekiwaniu na jego podanie relaksujemy się.

Basia i Jurek wracają a my z Kaziem jedziemy dalej trasą ustalaną na bieżąco: Grabówka - Olsza - Białykał - Sowy - Katarzynowo - Szkaradowo - Dubin - JUTROSIN (3 kościoły i centrum z ratuszem) -
- kościół ewangelicki a obecnie hala sportowa

- kościół pw. św. Elżbiety ( wnętrze utrzymane w kolorach ciemnej ultramaryny, zieleni, fioletu i złota, sklepienia są ozdobione wizerunkami gwiazd na niebie - wrażenie niesamowite)

- kościół cmentarny pw. św. Krzyża

- Dubin - Drogą Janowską do Janowa - Stasin - Jeziora - Marchwice - Gogołowice - Stawiec.

Milicz - dzień pierwszy: Grabownica

Czwartek, 2 czerwca 2016 · dodano: 05.06.2016 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu z rowerami na dachu, z przystankiem w Trzebnicy, docieramy do Milicza. Dojeżdżają także Basia i Jurek. Po zakwaterowaniu w miejscowości Stawiec (wioska za Miliczem w kierunku Krotoszyna) jedziemy: Stawiec - Wszewilki - Milicz - Ruda Milicka - drogą zwiniętych torów groblą (i nie tylko) dojeżdżamy do Grabownicy tj. ostatniego przystanku rowerowej trasy szlakiem zwiniętych torów.
Na trasie zatrzymujemy się przy Ptasiej wieży,