Lądek Zdrój i wiele punktów do odznak turystycznych

Wtorek, 13 sierpnia 2013 · dodano: 13.08.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj zebrała się duża grupa. Z Kłodzka wyruszyło 8 osób : ja, Czesiu, Basia, Jurek, Basia, Władziu, Kaziu i Piotr. W Krosnowicach czekał na nas Alek, który towarzyszył nam tylko w czasie omawiania planów podróży rowerowych w najbliższym czasie. W dalszą podróż ruszyliśmy razem. W Żelaźnie dzielimy się na dwie grupy.
Ja, Czesiu, Kaziu i Władziu przyśpieszamy, gdyż zaplanowaliśmy na dzisiaj dłuższą trasę od osób, które chcą dojechać najwyżej do Ołdrzychowic Kł.
Pogoda kapryśna, wieje i straszy nas siąpiący deszczyk, ale nie rezygnujemy i jedziemy w kierunku Lądka Zdroju. W Radochowie zaczyna lekko padać, chowamy się na chwilę pod wiatą na boisku. Nieustraszeni ruszamy dalej, dojeżdżamy do drogi Lądek - Złoty Stok i kierujemy się do Lądka Zdroju. Po drodze mijamy kierunkowskaz wskazujący drogę do Wójtówki (2 km), skręcamy, ale po chwili wspinania się w górę zawracamy, pozostawiajac sobie odwiedzenie tej miejscowości na inny wyjazd. W Lądku Zdr. zatrzymujemy się na dłużej. Nawiedzmy sanktuarium MB Uzdrowienia Chorych (drzwi sanktuarium są dziś otwarte - mamy więc możliwość podziwiania pięknego wnętrza), zatrzymujemy się przy Zakładzie Przyrodoleczniczym "Wojciech" (uzyskuję pieczątkę do odznaki: "Poznaj najpiękniejsze uzdrowiska w Polsce") oraz przy kaplicy p.w. św. Jerzego (punkt do KOP).
W lipcu w IT PTTK w Bystrzycy Kłodzkiej zaopatrzyliśmy się w książeczki PTTK "Szlakiem Królewny Marianny Orańskiej".
Dzisiaj w Lądku Zdroju potwierdziliśmy poznanie 2 miejsc związanych z działalnością Królewny Marianny uzyskując w IT PTTK pierwsze dwa wpisy w wym.książeczkach.
Więcej o tej odznace na http://www.pttkmiedzygorze.ta.pl/