Prawie Zieleniec

Niedziela, 23 lutego 2014 · dodano: 23.02.2014 | Komentarze 0

Ładna słoneczna pogoda, dzwonimy do Kazia  aby umówić się na niedzielny wyjazd. Jego telefon milczy. Meldujemy się więc  na stałym miejscu zbiórki  o 11.30 ( zwykle o tej godzinie wyruszamy) - nikt się nie zjawił ruszamy więc sami. Dzisiaj wybór padł na Duszniki. Koło kotłowni spotykamy się, z jadącą od strony Wielisławia w kierunku Kłodzka,  grupą rowerową składającą się z kilku osób znajomych w tym Władzia. Szybko wracali, być może to nie był finał ich jazdy. My jedziemy do Dusznik przez Dolinę tj. "starą drogą". W Zdroju odwiedzamy Klasztor Ojców Franciszkanów uzyskując potwierdzenie w książeczce "Szlakiem klasztorów i  opactw w Polsce" oraz awansem w książeczce "Poznaj kalwarie w Polsce". Ruiny kalwarii znajdują się na wzgórzu Rozalii.
 W Zdroju postanawiamy przedłużyć zaplanowaną trasę i jedziemy w kierunku Zieleńca. Pierwotnie miało to być 2 km, potem do przepompowni, następnie do parkingu przy torfowisku i jeszcze dalej do znaku wskazującego 12% nachylenie drogi. Łącznie zamiast 2 km przejechaliśmy dodatkowo w jedną stronę ponad 7 km.
W Kłodzku świeciło słoneczko, w okolicach Dusznik chowało się ono często za chmury - przy zjeździe z góry zmarzły nam palce u nóg.
Przed garażem na zakończenie podróży mój licznik wskazał równe 400 km, Czesia 570 km.
 W latach 2012 i 2013 dystans 400 km miałam przejechany około połowy kwietnia.