Szlakiem klasztorów w najbliższej okolicy

Czwartek, 22 maja 2014 · dodano: 22.05.2014 | Komentarze 0

Jedną z bardzo licznych odznak krajoznawczych PTTK jest  ogólnopolska odznaka krajoznawcza "Szlakiem Klasztorów i Opactw w Polsce".
Odznaka została ustanowiona przez Zarząd Oddziału Wojskowego PTTK w Chełmie.
Celem odznaki jest zapoznanie turystów z architekturą klasztorną oraz zabytkami zespołów klasztornych w Polsce tych istniejących oraz nie istniejących, których budynki przeznaczono na inne cele.
Na odznakę te zaczęliśmy  "pracować" tj. zwiedzać obiekty j.w. w ub. r. Marnie nam to idzie, nie mamy ilości wystarczającej nawet na odznakę stopnia pierwszego tj. brązową.
Dzisiaj zaplanowaliśmy, a ściślej mówiąc to ja zaproponowałam, krótką przedpołudniową przejażdżkę szlakiem najbliższych klasztorów.
Nasza dzisiejsza trasa: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny ( DPS prowadzony przez siostry ze zgromadzenia św.Jadwigi- nieobecna siostra przełożona, potwierdzenia w postaci pieczątki brak) - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.
Z Polanicy mamy dwa potwierdzenia:ze zgromadzenia Sióstr św. Józefa z ul. Kościelnej i ze Zgromadzenia Sióstr św. Jadwigi. W dwóch domach potwierdzenia nie uzyskaliśmy: w jednym brak było dostępu do pieczątki (nieobecna siostra przełożona) a w drugim odmówiono stwierdzając, że "strzeżonego Pan Bóg strzeże" i żadnej pieczątki przybijać nie będą. Jest to zakon wokół którego w ostatnim czasie jest głośno w środkach masowego przekazu, stąd może ta ostrożność.