Kletno - Sienna

Piątek, 23 maja 2014 · dodano: 23.05.2014 | Komentarze 0

Władziu nasz " rowerowy" towarzysz zaopatrzył nas w kilka książeczek, w których potwierdza się poznanie różnych miejsc i zdobywa się przypisane im odznaki turystyczne. Są to m. in.:
1. Niedźwiedzia Odznaka Turystyczna,
2. Szlakiem  Królewny Marianny Orańskiej.
Do tych odznak kilka obiektów znajduje się na trasie zaplanowanej do przejechania w dniu dzisiejszym.
Kolejno były to:
1. Zabytkowy Wapiennnik w Starej Morawie,
2 Podziemna Trasa Turystyczno - Edukacyjna Kopalni Uranu w Kletnie
   Najbliższe wejście było zarezerwowane dla 50 osób, zwiedzanie pozostało więc na następny wyjazd, pieczątka w książeczce zdobyta.
3. Kamieniołom Biała Marianna.
    Kamieniołom jest już nieczynny, przedsiębiorstwo Biała Marianna jeszcze pracuje ( obróbka kamienia) ale jest w trakcie likwidacji.

Dzisiaj udało mi się jeszcze wypatrzeć ruinę kaplicy św. Onufrego w Stroniu Śl. (obiekt do KOP)

Kaplica św. Onufrego w Stroniu Śląskimzabytkowa, obecnie zrujnowana barokowa kaplica należąca do dawnego kompleksu dworskiego. Przed zniszczeniem stanowiła wyróżniającą się stylem i wielkością historyczną budowlę sakralną na terenie gminy i wschodniej części ziemi kłodzkiej.
Usytuowana jest w centrum miejscowości, w pobliżu rzeki Morawki, u stóp góry KrzyżnikMasywie Śnieżnika. Współcześnie kaplica przylega bezpośrednio do terenu boiska sportowego miejscowego klubu.
Więcej informacji na:
Tak wyglądała ta kaplica zaraz po II wojnie

a tak wygląda dzisiaj

Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Radochów - Lądek Zdrój - Stronie Śl.- Kletno -

-Sienna - Stronie Śl.(smaczny obiad u Prezesa) - Lądek Zdrój - Radochów - Kłodzko.

Upał i bardzo (!!!) mocny - wiejący w twarz i boczny - wiatr, szczególnie w drodze z Kłodzka do Kletna.