Kolejny etap drogi św.Jakuba, czeskie nepomuki i czeskie kościoły

Sobota, 22 sierpnia 2015 · dodano: 22.08.2015 | Komentarze 0

Ja i Czesiu zaplanowaliśmy dzisiaj przejechać kolejny etap drogi św. Jakuba i "odwiedzić" będące na tej drodze figury św. Jana Nepomucena. Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Wolany - Chocieszów - Wambierzyce - Radków - Bożanov (płaskorzeźba Jana Nepomucena i kościół św. Marii Magdaleny) -

- Martinkovice - Krinice - Bromov (2 nepomuki i 2 kościoły)-

- Hejtmankovice (Jan Nepomucen)-

- Jetrichov - Mezimesti - Viżnov (Jan Nepomucen i kościół pw. św. Anny)

- Mezimesti - RUPRECHTICE (kościół pw. św. Jakuba) -

- Hynice - Bromov - Velka Ves (Jan Nepomucen w kapliczce domkowej) -

- Otovice (kościół pw. św. Barbary)-

- Tłumaczów - Ścinawka Górna - Ścinawka Średnia - Ścinawka Dolna - Gorzuchów - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Kłodzko.

Żaden z w/w kościołów  ( z wyjątkiem kościoła pw. św. Wojciecha - przy klasztorze  braumovskim) nie był otwarty - może kiedyś dowiemy się o dniach jakie miały miejsce w lipcu br. i dane nam będzie zobaczyć ich wnętrza.