Młoty - Polanica

Niedziela, 23 sierpnia 2015 · dodano: 23.08.2015 | Komentarze 0

Z Kłodzka wyjechaliśmy w grupie 4-osobowej tj. Ja, Kazia, Czesiu i Kaziu. W Krosnowicach Kazia została a my w trójkę w dalszą trasę: Ołdrzychowice - Gorzanów - Szklarka - Stara Bystrzyca - Wójtówka - Młoty - do drogi leśnej i nią aż do Polanicy (Sokołówka) - przez park do Polanicy Górnej - Wolany - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko.

Dzisiaj znowu na naszej trasie spotykamy św. Jana Nepomucena - tutaj przed kościołem w Wójtowicach nieczęsto spotykane przedstawienie JN spowiadającego królową Zofię.
Św. Jan Nepomucen był spowiednikiem królowej Zofii. Według legendy został on w 1393 r. zamordowany na rozkaz Wacława IV, gdyż nie chciał wyjawić tajemnicy spowiedzi (król podejrzewał żonę o zdradę). Na poparcie tej legendy nie ma jednak żadnych dowodów.

Na trasie z Młotów do Polanicy

I drugi spotkany św. Jan Nepomucen ( zdjęcie zrobione przez szybkę w drzwiach)

w Polanicy w kapliczce pw. św. Wawrzyńca

Po dzisiejszym dniu mamy po 77 na 100 wymaganych punktów do stopnia diamentowego odznaki św. Jana Nepomucena.
Musimy jeszcze dodatkowo posiadać fotografie z postaciami św. Jana Nepomucena:
- na Moście Karola w Pradze,
- na moście przez fosę przy Bramie Michała w Bratysławie,
- na Rynku w Chełmsku Śl.
i sfotografować się na tle katedry św. Wita w Pradze oraz odwiedzić grób św. Jana Nepomucena (w katedrze św. Wita w Pradze).
Mamy jeszcze sporo czasu, gdyż odznaka w stopniu diamentowym może zostać nam przyznana dopiero w roku 2016 ( jeden stopień w roku kalendarzowym).