Pieszo na szczyty: Smrekowiec i Średniak

Środa, 4 listopada 2015 · dodano: 04.11.2015 | Komentarze 0

Do Międzygórza jedziemy autem, dojeżdżamy do górnej granicy miejscowości i w dalszą drogę ruszamy pieszo. Na dzisiaj zaplanowaliśmy wejście na szczyty: Smrekowiec i Średniak.
Startujemy na Przełęcz Śnieżnicką

Na trasie

Zbaczamy ze szlaku, wędrujemy na szczyt Smrekowiec i wracamy na Przełęcz pod Smrekowcem (druga nazwa Żmijowe Siodło)

Dalej szlakiem dochodzimy na Przełęcz Śnieżnicką i do Schroniska.
Od schroniska ścieżkami bez szlaku wchodzimy na szczyt ŚREDNIAK

Widok ze szczytu

Ze szczytu schodzimy w kierunku czerwonego szlaku pieszego
Maria Śnieżna we mgle

Czarna Góra

na trasie

W tym miejscu wchodzimy na czerwony szlak pieszy do Międzygórza

Widok z czerwonego szlaku i droga którą w ub.r. rowerami jechaliśmy do Schroniska

Dzisiaj zaliczyliśmy ostatni obiekt (Smrekowiec) do II stopnia odznaki "Przyjaciel Międzygórza".
Obiekty do II stopnia to: rezerwat "Śnieżnik", Trójmorski Wierch, Śnieżnik, Czarna Góra, Smrekowiec, Źródła Nysy Kłodzkiej, Pasterskie Skały w Idzikowie.
W PTTK w Międzygórzu zostaliśmy zweryfikowani i przyznane nam zostały odznaki II stopnia
Moja odznaka:

Czesia odznaka:

Pierwszy stopień odznaki mieliśmy zweryfikowany 18 grudnia ub.r.