Trzy szczyty

Środa, 11 listopada 2015 · dodano: 11.11.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj znowu bez rowerów ja i Czesiu wybraliśmy się zdobywać kolejne szczyty. Do Zieleńca dojechaliśmy samochodem, zostawiamy go na parkingu i asfaltem, zielonym szlakiem pieszym, dochodzimy do "Pod Sołtysią Kopą" . Wchodzimy w las i dalej zielonym   szlakiem dochodzimy do takiego znaku

W tym miejscu zielony szlak skręca w kierunku Dusznik. Do szczytu najlepiej było dojść (co wiemy teraz) idąc w górę drogą po czeskiej stronie. Dochodzi się do czerwonego szlaku i domku, o którym niżej a stąd już tylko 50 m na szczyt oznaczoną trasą.
My dalej poszliśmy ścieżką wzdłuż granicy i na szczyt dotarliśmy na wyczucie, depcząc jagodzianki i mocząc buty oraz spodnie.

Wzdłuż granicy maszerujemy na kolejny szczyt "Zielony Garb" .

Wracając, przy słupku granicznym poniżej Orlicy spotkaliśmy 2 turystów. Poprosili o zrobienie im wspólnego zdjęcia i podzielili się swoimi uwagami co do złego oznaczenia drogi dojścia na szczyt (długo go szukali tracąc wiele czasu).
W drodze powrotnej, po czeskiej stronie (50 m poniżej Orlicy) trafiamy na taki domek. Zatrzymujemy się na chwilę odpoczynku i posiłek.
Wpisujemy się do księgi pamiątkowej.

W Zieleńcu jesteśmy w samo południe czyli dosyć wcześnie. Namawiam Czesia na zdobycie jeszcze szczytu  Grodziec na Wzgórzach Lewińskich. Nie ma ochoty ale ostatecznie zgadza się i z Dusznik jedziemy do Kulina. Zatrzymujemy się na stacji PKP. Zielonym szlakiem pieszym dochodzimy do szlaku czerwonego i nim zmierzamy go celu. Szlak nie prowadzi przez szczyt - z trudem, na wyczucie, na przełaj (mocząc spodnie i buty) osiągamy cel.

Gdyby nie mocna mgła może ze szlaku dostrzeglibyśmy znajdujący się na szczycie przekaźnik.

Ze szczytu do szlaku czerwonego doszliśmy już "normalną" leśną drogą a nie na przełaj
Teraz wiemy, że po dojściu do znaku gdzie czerwony pieszy skręca mocno w  dół

trzeba było iść prosto drogą w górę i po krótkim czasie skręcić mocno w lewo na drogę, która prowadzi na szczyt i do przekaźnika.

Szczyt Orlica to obiekt do trzech odznak: Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie, Korona Ziemi Kłodzkiej i Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej, szczyt Zielony Garb do odznaki Tysięczniki Ziemi Kłodzkiej a szczyt Gardzień (druga nazwa Grodczyn) do odznaki Korona Ziemi Kłodzkiej.