Ja i panowie trzej

Sobota, 21 listopada 2015 · dodano: 21.11.2015 | Komentarze 0

Nieczęste są teraz nasze wyjazdy. Dzisiaj chłodno ale nie pada i nie wieje, mobilizujemy Kazia a ten Władzia i jedziemy - trasę ustalamy na bieżąco.  A wyszła taka: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Kolonia Muszyn (ja i Czesiu tą drogą jechaliśmy pierwszy raz) - droga z Bystrzycy do Polanicy- Szklarka - Stara Łomnica - Starkówek - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.

Władziu zaplanował zdobywanie następnej odznaki "Znam Ślężę". Przynióśł książeczkę swego kolegi

i zachęcał nas do zdobywania tej odznaki.

Regulamin  odznaki:

1. Koło PTTK Nr 11 przy Dolnośląskiej DOKP "Ślężanie" po akceptacji Rady Głównej KFiT "Kolejarz" i Zarządu Głównego PTTK wprowadza odznakę turystyczną "Znam Ślężę".
  2. Celem odznaki jest zachęcenie członków i sympatyków Koła "Ślężanie" oraz całej kolejarskiej braci, do poznania najbardziej na północ wysuniętej części Sudetów: Masywu Ślęży.
  3. Odznakę mogą zdobywać członkowie i sympatycy Koła PTTK "Slężanie" oraz pracownicy PKP i ich rodziny.
  4. Ustanawia się trzy stopnie odznaki "Znam Ślężę":
    • popularną
    • małą
    • dużą
    oraz Honorową Odznakę "Znam Ślężę".
  5. W jednym roku można zdobywać tylko jeden stopień odznaki.
  6. Odznakę można zdobywać w czasie wycieczek pieszych, kolarskich lub narciarskich po znakowanych szlakach Masywu Ślęży. Kolejność i kierunek odbywania wycieczki w ramach jednej odznaki jest dowolna.
  7. Popularną odznakę "Znam Ślężę" zdobywa się po przejściu tras:
    1. Sobótka - Ślęża; szlakiem czerwonym
    2. Ślęża - Wieżyca - Sobótka; szlakiem żółtym
    3. Przełęcz pod Wieżycą - Rozdroże Bialskie - Przełęcz Tąpadła; szlak czarny
    4. Przełęcz Tąpadła - Rozdroże Sulistrowickie - Trakt Bolka - Przełęcz pod Wieżycą; szlak czarny
  8. Małą odznakę "Znam Ślężę" zdobywa się po przejściu czterech tras:
    1. Sobótka - Będkowice; szlakiem "czerwony niedźwiadek"
    2. Sobótka Szczeblów - Sobótka Górka - Ślężą; szlakiem "czarny niedźwiadek"
    3. Sobótka Szczeblów - Sobótka Górka - Ślęża; Szlakiem niebieskim
    4. Ślęża - Sulistrowice - Oleszna - Łagiewniki; szlakiem czerwonym
  9. Duża odznakę "Znam Ślężę" zdobywa się po przejściu tras:
    1. Strzelce - Biała - Przełęcz Tąpadla; szlakiem zielonym
    2. Przełęcz Tąpadła - Radunia - Wzgórza Oleszyńskie - Jordanów Śląski; szlakiem niebieskim
    3. Świdnica - Wzgórza Kiełczyńskie - Przełąecz Tąpadła - Ślęża; szlakiem zółtym
    4. Ślęża - Olbrzymki - Skalna - Sobótka Górka; szlakiem "czarny niedźwiadek"
  10. Honorowa Odznaka "Znam Ślężę" będzie przyznawana członkom i sympatykom Koła PTTK "Ślężanie" oraz wszystkim kolejarzom - seniorom, którzy ukończyli 60 lat i udokumentują przed Komisją Weryfikacyjną spełnienie warunków dla odznaki popularnej.
  11. Odbycie wycieczek należy potwierdzić w Książeczce Odznaki "Znam Ślężę".
  12. Wpisaną i udokumentowana wycieczkę weryfikuje wstępnie przodownik turystyki górskiej posiadający uprawnienia na grupę VII. Ostatecznej weryfikacji i przyznania odznaki dokonuje Komisja Weryfikacyjna przy Zarządzie Koła PTTK Nr 11 "Ślężanie"; 50-085 Wrocław, ul. Joannitów 13.
  13. Regulamin - Książeczkę Odznaki "Znam Ślężę", a po zweryfikowaniu i przyznaniu również odznakę nabywa się odpłatnie w Zarządzie Koła PTTK "Ślężanie".
  14. Regulamin niniejszy obowiązuje od dnia 3 marca 1995 r.
Dzisiaj wykonałam skan tej książeczki dla Władzia, jego drugiego kolegi i na zapas książeczki dla mnie i Czesia.
Czy zaczniemy jej zdobywanie? Jest to zajęcie na trzy lata, gdyż zgodnie z regulaminem w jednym roku  można zdobyć tylko jeden stopień odznaki.
W pierwszej kolejności czekają na nas Góry Sowie i odznaka "Znam Góry Sowie".