Weryfikacja odznak turystycznych

Środa, 2 grudnia 2015 · dodano: 10.12.2015 | Komentarze 0

Dzisiaj byliśmy w Nysie u Pana Michała Raczyńskiego w celu zweryfikowania  odbytych wycieczek rowerowych na stopień złoty i duży brązowy Kolarskiej Odznaki Turystycznej. Weryfikacja została dokonana, odznaki trzeba sobie kupić. Przyznane zostały nam dodatkowe punkty (po 150) za zwiedzanie miast, miejscowości, i zabytków znajdujących się na trasach odbytych wycieczek.
Kolejny stopień do zdobycia to duży srebrny. Aby go zdobyć należy uzyskać 1200 punktów (po 10 punktów za 1 wycieczkę rowerową minimum 15 km), odbyć 2 wycieczki 6-dniowe, zwiedzić kolejne 3 parki narodowe i następnych 15 obiektów krajoznawczych z listy stanowiącej załącznik do regulaminu KOT. Do dnia dzisiejszego mamy na koncie na stopień duży srebrny po 430 punktów (po 280 za przejechane trasy i po 150 - punkty dodatkowe otrzymane przy weryfikacji).

W punkcie Camino w Nysie otrzymaliśmy certyfikaty potwierdzające przebycie Nyskiej Drogi św. Jakuba.

Następna odznaka, która ostatnio została zweryfikowana to "Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie".

Powyższa klauzula weryfikacyjna dotyczy odznaki dla Czesia.
Poniżej obie nasze odznaki.

„POZNAJEMY TURYSTYCZNE HRABSTWO KŁODZKIE”
Celem Indywidualnego Rajdu “Poznajemy Turystyczne Hrabstwo Kłodzkie” jest popularyzacja Ziemi Kłodzkiej. Udział w rajdzie polega na uczestnictwie w dowolnie wybranej imprezie turystycznej (rajdzie, zlocie, wycieczce zbiorowej) lub indywidualnie na terenie Ziemi Kłodzkiej. Warunkiem otrzymania odznaki oraz zaliczenia rajdu jest potwierdzenie minimum 12 obiektów z załączonej listy w ciągu roku kalendarzowego lub zaliczenie minimum trzech wycieczek turystyki kwalifikowanej. Nie zalicza się powtórzeń tych samych miejsc i tras wycieczkowych w danym roku. Uczestnictwo powinno być potwierdzone przez organizatora imprezy lub przez jakikolwiek urząd, przodownika turystyki kwalifikowanej albo przewodnika turystycznego.
Miasta i obiekty do zaliczenia na otrzymanie odznaki: Kłodzko, Polanica-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Bystrzyca Kłodzka, Lądek-Zdrój, Międzygórze, Międzylesie, Stronie Śl., Kudowa-Zdrój, Długopole-Zdrój, Nowa Ruda, Szczytna, Złoty Stok, Radków, Wambierzyce, Zieleniec, Rezerwat Szczeliniec Wielki, Rezerwat Błędne Skały, Rezerwat Puszcza Śnieżnej Białki, Rezerwat Wielkie Torfowisko Batorowskie, Rezerwat Jaskinia Niedźwiedzia, Rezerwat Torfowisko pod Zieleńcem, Śnieżnik, Igliczna, Trójmorski Wierch, Postawna, Orlica, Jagodna, Kłodzka Góra, Kowadło.
Z 30 w/w obiektów nie zaliczyliśmy trzech tj. Rezerwatu Puszcza Śnieżnej Białki, szczytów Postawna i Kowadło.
Pierwszym obiektem do tej odznaki był szczyt Kłodzka Góra na który weszliśmy 31.01.2015r . Wycieczkę tę opisaliśmy w bikestats pod tą datą.
Ponadto, na podstawie dostarczonej dokumentacji, przyznano nam odznakę regionalną  "Zwiedzam - Poznaję".
Jest to odznaka ustanowiona w 2015 r. przez PTTK w Świdnicy.