Gardzień - przedostatni szczyt do odznaki "Korona Ziemi Kłodzkiej"

Poniedziałek, 11 stycznia 2016 · dodano: 11.01.2016 | Komentarze 0

Tak z rozpędu postanowiliśmy zaliczyć kolejny szczyt do odznaki "Korona Ziemi Kłodzkiej" tj. szczyt Gardzień. Słowo "zaliczyć"  jest tu odpowiednie, gdyż szczyt ten jest niedostępny i  do jego zaliczenia wystarczy odcisk pieczątki, która znajduje się na portierni kopalni.

Gardzień (556 m n.p.m.) to najwyższe wzniesienie Obniżenia Ścinawki w paśmie Wzgórza Ścinawskie. Góra zbudowana jest z melafiru, który od 2010 r. pozyskiwany jest przez kopalnię i wykorzystywany do budowy autostrad. Szczyt znajduje się na terenie kopalni dlatego obowiązuje tu zakaz wstępu.
My przyjechaliśmy do Tłumaczowa samochodem i pomaszerowaliśmy pieszo drogą w kierunku Radkowa. Droga mocno pnie się w górę (znak podaje średnie nachylenie 10%)  -  my kiedyś pokonaliśmy ją rowerami. Po drodze są ładne widoki na góry okalające szczyt.
Po dojściu do kopalni uzyskujemy wpis do książeczek, podziwiamy i fotografujemy, niestety dzisiaj zamglone, widoki.
Na zdjęciu poniżej portiernia, w której jest wspomniana pieczątka i, obecnie chyba najwyższy, punkt góry - usypany kopiec

i urobek kopalni

Wieża widokowa na Górze św. Anny w Nowej Rudzie widziana z drogi Tłumaczów - Radków.