Czarny Staw, Panderoza i Schronisko Pod Muflonem

Sobota, 23 lipca 2016 · dodano: 23.07.2016 | Komentarze 0

Do odznaki turystycznej "Wędruj z Dusznickim kołem PTTK Ducha Gór Liczyrzepy", o której pisałam 16.04.br (Wiosenny Rajd Dookoła Dusznik), brakowało nam jeszcze:
1 Parku nad  Czarnym Stawem,
2. Rancza Panderoza w Podgórzu,
3. Schroniska "Pod Muflonem".
 Pierwsza wyprawa do w/w miejsc, którą rozpoczęliśmy 11.6.br skończyła się w Parku Zdrojowym w Dusznikach, w którym po prawie 2-godzinnej ulewie zarządziliśmy powrót do domu.
Dzisiaj pogoda była sprzyjająca i dojechaliśmy ( ja, Czesiu i Kaziu) do wszystkich miejsc. Do Polanicy jechał z nami jeszcze Piotr.
Trasa dzisiejszej wycieczki: Kłodzko - Stary Wielisław - Polanica Zdrój - Szczytna - Dolina - Duszniki Zdrój - Czarny Staw - Podgórze (kaplica mszalna pw. Podwyższenia Krzyża Św. i  PADEROZA) - Droga Ku Szczęściu - Duszniki - czarnym szlakiem rowerowym do Schroniska Pod Muflonem - żółtym szlakiem rowerowym do Bobrownik - Szczytna - Polanica Zdrój - Stary Wielisław - Kłodzko.

Nad Czarnym Stawem

Panderoza (pani w fartuszku zrobiła nam pyszne pierogi z jagodami i pierogi ruskie Kaziowi)

Jagody na czarnym szlaku rowerowym

Przy schronisku Pod Muflonem

Zdobywanie kolejnej odznaki zakończone.
Gdyby nie ta odznaka nie wiem czy chciałoby mi się wspinać do Panderozy, Nie było tak źle, chociaż pewien odcinek pokonaliśmy pieszo. Droga Ku Szczęściu  (zjazd z Panderozy do Dusznik) chyba nie tak dawno remontowana. Jest szeroka, bez dziur z jednym utrudnieniem - bardzo dużo "przepustów" wykonanych z dużych belek drewnianych wystających ponad poziom drogi.
Żółty szlak rowerowy od schroniska do  leśniczówki w Bobrownikach  też super.