Międzygórze i Międzylesie z wnukami

Piątek, 29 lipca 2016 · dodano: 29.07.2016 | Komentarze 0

W maju przyznane zostały nam przez PTTK w Międzygórzu odznaki Korona Ziemi Kłodzkiej.
Dopiero dzisiaj wybraliśmy się po ich odbiór. Połączyliśmy to z wycieczką z wnukami  do Międzygórza i do Międzylesia
Zaplanowaliśmy dojazd do parkingu w Szklarach (za Marianówką), dojście do Sanktuarium na Górze Iglicznej i zejście do Międzygórza. Niestety na skrzyżowaniu drogi do Szklar z drogą do Stronia Śl. przywitał nas znak zakazu, gdyż droga jest w remoncie. Pojechaliśmy do Idzikowa i "odwiedziliśmy" dwie figury św. Jana Nepomucena. W drodze do Międzygórza "odwiedziliśmy" jeszcze św. Jana Nepomucena w Wilkanowie. W Międzygórzu odebraliśmy swoje odznaki KZK, zakupiliśmy wnukom  książeczki do odznaki Przyjaciel Międzygórza i rozpoczęliśmy odwiedzanie obiektów do tej odznaki . Dzisiaj odwiedziliśmy:
-  DW Gigant "1882",
-  najstarszy budynek mieszkalny w Międzygórzu pochodzący z 1798 r. zbudowany w stylu sudeckim,
-  Wodospad Wilczki.
Wnuki mają już odwiedzone do tej odznaki (wycieczka z rodzicami 29.5.br) i sfotografowane także:
-  Zaporę Przeciwpowodziową,
-  Ogród Bajek.
My z Czesiem tę odznakę zdobyliśmy w roku 2014 (I stopień) i 2015 (II stopień).
Podziwialiśmy też inne obiekty w Międzygórzu m.in. te związane z Marianna Orańską,

zjedliśmy pyszne pierogi w restauracji  "Nad Wodospadem" i pojechaliśmy do Międzylesia. Po drodze zatrzymaliśmy się w Domaszkowie przy kolejnej figurze św. Jana Nepomucena.

Punktem numer jeden w Międzylesiu był basen.
Kasia, Kuba i Ola

Oli nogi

A na zakończenie spacer po międzyleskim rynku i  "odwiedzenie" 2 figur św. Jana Nepomucena.
Figury św. Jana Nepomucena odwiedzamy;
- wnuki do odznaki,
- ja i Czesiu do konkursu ogłoszonego przez starostwo w Kłodzku.
Figury te "odwiedziliśmy" (ja i Czesiu) już wcześniej. Na konkurs można jednak zgłaszać  figury odwiedzone od 15 kwietnia do 15 września br. Powtarzamy więc te odwiedziny a przy okazji  wnuki zbierają punkty dla siebie.