Rajd Rowerowy Błękitna Wstęga

Niedziela, 27 sierpnia 2017 · dodano: 27.08.2017 | Komentarze 0

Na dzisiaj wybraliśmy uczestnictwo w III Rekreacyjnym Rajdzie Rowerowym Błękitna Wstęga, który startował z Paczkowa.

Z Kłodzka zdecydowała się na ten start grupa 7 osobowa: - 5 członków Stowarzyszenia Rowerowego 4 Doliny oraz ja i Czesiu sympatycy tego Stowarzyszenia.
Członkowie Stowarzyszenia do Kamieńca dojechali pociągiem, pojechali w okolice zamku w Kamieńcu i przez Śrem dotarli na metę starty Rajdu.
Ja i Czesiu zdecydowaliśmy się jechać rowerami już od Kłodzka trasą: Kłodzko - Jaszkowa Dolna - Podzamek - Laski - Ożary - Kamieniec Ząbkowicki - Śrem - Topola - Paczków.
Na trasie startu zameldowaliśmy się jako pierwsi po 2 godz. i 15 min jazdy (41 km). Zapisaliśmy się, otrzymaliśmy pakiet startowy w skład którego wchodziła koszulka, znaczek uczestnika, los (każdy wygrywał) i bon żywieniowy.

Po pewnym czasie dotarli także nasi koledzy. Do startu było jeszcze trochę czasu więc wszyscy pojechaliśmy jeszcze na "objazd" Paczkowa.
Wystartowaliśmy punktualnie o 12.
Trasa atrakcyjna (wokół Zalewu Kozielno i Zalewu Topola), nietrudna. Zapowiadane opady nas ominęły - nie padało, cały czas świeciło słońce. Jedynym mankamentem był dosyć silny wiatr, wiejący niestety nie w plecy.

Na trasie wyścigu: pierwszy w pomarańczowej koszulce najmłodszy kłodczanin a za nim jego dziadek w koszulce 4 Dolin.

Na mecie w Kozielnie (bez fotografującego nas tego najmłodszego kłodczanina w pomarańczowej koszulce)

Cała siódemka trasę powrotną do Kłodzka pokonała na rowerach.
Trasa powrotna: Kozielno - Błotnica - Topola - Śrem - Kamieniec Ząbkowicki  - Ożary - Dzbanów - Przyłęk - Bardo - Opolnica (tutaj wyłączył się GPS zapisujący przebieg trasy) - Wojbórz - Podtynie - Boguszyn - Kłodzko.
IV Rajd Rowerowy Błękitna Wstęga 2018 zapowiedziano na ostatnią niedzielę czerwca.