Pieszo po Wrocławiu

Niedziela, 1 października 2017 · dodano: 02.10.2017 | Komentarze 0

Piątek i sobota "pracowita" we Wrocławiu. Kontynuacja prac w poniedziałek a w niedzielę wycieczka po Wrocławiu. Zapanowaliśmy (Czesiu mówi, że to ja zaplanowałam a on mi towarzyszy) wycieczkę szlakiem wrocławskich kościołów do KOP i obiekty do KOT. Tramwajem nr 17 dojechaliśmy do Mostu Szczytnickiego. I stąd zaczęliśmy wędrówkę po Wrocławiu. Cofnęliśmy się do ul. Bujwida i nawiedziliśmy pierwszy kościół pw. św. Wawrzyńca. Wróciliśmy na Most Szczytnicki ( tutaj włączyłam GPS-a) i wędrowaliśmy ustaloną wcześniej trasą nawiedzając kolejne kościoły.
komentarz do wskazań GPS-a  -patrz niżej
Pierwsze "odwiedziny" to kościół pw. św. Wawrzyńca na ul. Bujwida przy cmentarzu.
Kolejno były to:
- kościół pw. MB Częstochowskiej (ul. J. Kochanowskiego),
- Kaplica pw. św. Teresy przy Klasztorze Karmelitanek Bosych ( ul. Karłowicza),
- kościół pw. MB Pocieszenia przy klasztorze o. Redemptorystów ( ul. Wittinga),
- kościółek drewniany pw. św. Jana Nepomucena ( w Parku Szczytnickim).

Zatrzymujemy się przy Hali Stulecia (Hala Ludowa) - obiekt obowiązkowy do KOT.

Wędrując dalej, dochodzimy do Wybrzeża Wyspiańskiego  (w tle MOST Grunwaldzki i Katedra)

i tutaj, na jej wylocie, zatrzymujemy się przy kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa.
Idąc wzdłuż Odry docieramy na Ostrów Tumski (obiekt obowiązkowy do KOT) i nawiedzamy kolejnych 5 kościołów w tym Katedrę pw. św. Jana Chrzciciela (obiekt obowiązkowy m.in. do KOP i KOT).
Na moście św. Jadwigi i przy ul. Nankiera kolejne 5 kościołów (w tym  Cerkiew św. Cyryla i Metodego i kościół greko-katolicki pw. św. Wincentego) i 2 figury św. Jana Nepomucena.
Idąc w kierunku rynku "nawiedzamy" kolejne 3 kościoły ( katolicki św. Wojciecha, protestancki pw. św. Krzysztofa i katedrę kościoła polsko-katolickiego pw. św. Marii Magdaleny).
Na rynku obowiązkowo Ratusz i Bazylika św. Elżbiety.

I tutaj kończy się nagrywanie trasy na GPS-ie. GPS dziwnie się zachowywał na trasie. Nastawiona na rower automatyka wyłączała często rejestrację trasy przy kolejnych zatrzymaniach i nie zawsze automatycznie się włączała. Ale jakiś ślad jest - kolejne rejestrowane odcinki połączone zostały liniami prostymi i tak powstała trasa.
Trasa od Mostu Szczytnickiego (początek rejestracji) do kościoła Opatrzności Bożej przy ul. Kazimierz Wielkiego (koniec rejestracji) to ok. 15 km a zarejestrowało się 4,85 km i 54 min. marszu.
Łącznie przeszliśmy 18 km - pomiar wykonałam "wędrując" po mapie urządzeniem, które podarował mi kuzyn Marek.

Dalej wędrujemy al. Kazimierza Wielkiego gdzie jest luterański kościół pw. Opatrzności Bożej. Tutaj wchodzimy z turystami z Niemiec i zwiedzamy go z panią przewodniczką.
Kolejny kościół to kościół pw. św. Mikołaja przy ul. św. Mikołaja.
Przy tej ulicy jest Bike Cafe gdzie dostajemy mapę z proponowanymi wycieczkami rowerowymi po Wrocławiu.
Na drodze na przystanek tramwajowy mamy jeszcze 2 kościoły przy ul. Świdnickiej: kościół pw. świętych Stanisława, Doroty i  Wacława oraz kościół pw. Bożego Ciała.
Łącznie nawiedziliśmy 25 kościołów, sfotografowaliśmy 3 figury i 1 mozaikę św. Jana Nepomucena oraz 2 obiekty niesakralne do odznaki KOT.
Niedziela  była dobrym dniem na odwiedzanie kościołów, gdyż większość z nich była otwarta.
We Mszy św. niedzielnej uczestniczyliśmy w najważniejszym kościele naszego województwa tj. w Katedrze pw. św. Jana Chrzciciela a wcześniej w części Mszy św. odpustowej, z udziałem biskupa, w kaplicy św. Teresy.

We Wrocławiu jest jeszcze bardzo dużo kościołów w tym jeszcze jeden obowiązkowy do KOP (pw. św. Maksymiliana M. Kolbego). Mam nadzieję na jeszcze chociaż jedną wycieczkę szlakiem wrocławskich kościołów. Może zdecydujemy się na wycieczkę rowerową.