Autem i pieszo do ostatnich obiektów do odznaki

Sobota, 16 grudnia 2017 · dodano: 16.12.2017 | Komentarze 0

Dzisiaj znowu autem. Jedziemy do Łężyc aby dojechać do, tym razem właściwej, kapliczki kamiennej w Łężycach.
Kapliczka kamienna w Łężycach. Lokalizacja opisana w regulaminie do odznaki "przy drodze w górnej części wsi". Jest to kilka domów w dużym oddaleniu od "właściwej" wsi, nieopodal drogi stu zakrętów. Na mapie opisane jest, że są to Łężyce Górne (Łężno) Kapliczka znajduje się na posesji nr 79.

W Łężycach jest jeszcze jedna kapliczka kamienna - wyszukana w internecie przy okazji szukania tej do odznaki.
Oto ona

Znajduje się ona na początku wsi, za rzeką, po prawej stronie drogi z Duszniki do Karłowa.

Z Łężyc pojechaliśmy do Studzienna. Zostawiliśmy samochód przy agroturystyce "Pod Rogaczem" i pieszo pomaszerowaliśmy w kierunku Wambierzyc. Doszliśmy do szlaku czerwonego pieszego (szlak dr. M. Orłowicza)  i dalej już szlakiem czerwonym (nie drogą w kierunku Wambierzyc a w kierunku przeciwnym) dotarliśmy do celu naszej wędrówki tj. kamiennej kapliczki.

Od Agroturystyki do kapliczki to niewiele ponad 2 km z czego 800 m drogą i reszta szlakiem czerwonym.
Na trasie - czerwonym szlaku pieszym (jak widać krajobraz, tak jak i w Łężycach, zimowy - w Kłodzku bez zimy)

Zapisana trasa piesza ze Studzienna do kapliczki i powrotna.

Wracamy do Kłodzka i na zakończenie odwiedzamy Muzeum Ziemi Kłodzkiej w Kłodzku - krzyż na dziedzińcu

W okresie zdobywania odznaki tj. od 25 listopada do 17 grudnia odszukaliśmy 18 krzyży i 8 kapliczek z wymaganych 17 krzyży i 8 kapliczek.
Nie dotarliśmy do:
- krzyża w Batorowie,
- krzyża w Stójkowie,
- kapliczki przy Strażniku Wieczności.

Przy Strażniku Wieczności byliśmy w lipcu ub.r. i mamy fotografię tej kapliczki. Oto ona