Rozpoczęcie sezonu rowerowego 2018

Poniedziałek, 1 stycznia 2018 · dodano: 01.01.2018 | Komentarze 0

Nie udało się zakończyć sezonu rowerowego 2017 w ostatnim dniu roku. Za to udało się rozpocząć sezon rowerowy 2018 w pierwszym dniu roku. Oby przerwa do następnego wyjazdu nie była tak długa jak w r.ub. Pierwszy wyjazd miał miejsce 1 stycznia a następny dopiero 27 lutego.

Dzisiaj umawiamy się z Kaziem i ruszamy w samo południe. Ciepło (9 stopni) ale dosyć mocno wieje. Proponuję jazdę w kierunku Jaszkowej aby kontynuować zdobywanie przez Kazia odznaki "Krzyże i kapliczki kamienne na Ziemi Kłodzkiej".
Mijając w Jaszkowej Dolnej kapliczkę św. Jana Nepomucena pomyślałam czy nie czas na rozpoczęcie zdobywania przez Kazia odznaki św. Jana Nepomucena (wcześniej z Nim o tym rozmawiałam). Kapliczkę z figurą i płaskorzeźbą św. Jana Nepomucena oraz płaskorzeźbę na kolumnie Maryjnej w Jaszkowej Dolnej minęliśmy. Inauguracja zdobywania tej odznaki nastąpiła w Droszkowie.

Jedziemy: Kłodzko - Jaszkowa Dolna (kapliczka kamienna) -  Jaszkowa Górna (kapliczka kamienna) - Droszków (figura św. Jana Nepomucena) - Skrzynka (figura św. Jana Nepomucena) - Trzebieszowice (kapliczka kamienna, 3 figury św. Jana Nepomucena) - Ołdrzychowice (figura św. Jana Nepomucena) - Żelazno (figura i płaskorzeźba św. Jana Nepomucena) - Krosnowice (figura i kapliczka z figurą św. Jana Nepomucena) - Kłodzko.
"Łowy" dnia dzisiejszego obfite:  trzy kapliczki kamienne oraz 10 przedstawień św. Jana Nepomucena czyli 10 pkt tj. tyle ile potrzeba do brązowego stopnia odznaki. Do stopnia srebrnego trzeba zdobyć 30 pkt . Jeden JN z terenu naszego województwa to 1 pkt. Na naszym terenie jest ich tak dużo, że zdobycie 30 pkt to żaden problem. W jednym roku można zdobyć tylko jeden stopień odznaki z tym, że stopień brązowy i srebrny może być zdobyty w tym samym roku.

Dzisiaj na Przełęczy Droszkowskiej

Kaziu z pierwszym św. Janem Nepomucenem do odznaki (Droszków)

Kaziu i pierwsza kapliczka kamienna do odznaki (Jaszkowa Dolna). Pierwsze krzyże były w sobotę 30.12.